کد خبر 164718
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

«حیات» گزارش می‌دهد؛

پشت خط مانده های اولین فهرست ژنرال در تیم ملی

پشت خط مانده های اولین فهرست ژنرال در تیم ملی

فهرست تیم ملی که روز گذشته اعلام شد مثل همیشه با انتقاداتی بابت عدم حضور چند چهره شاخص همراه بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ روز گذشته اولین فهرست تیم ملی فوتبال برای اردوی 28 اسفندماه از سوی امیر قلعه‌نویی اعلام شد و 32 بازیکن به اردو فراخوانده شدند.

این فهرست مثل تمام فهرست‌های تیم ملی که از سوی سرمربیان مختلف در این سال‌ها ارائه شده است و مطابق با سلیقه و تفکرات تاکتیکی کادرفنی و درنظر گرفتن ملاحظات خاصی تهیه شده است و مثل هر فهرستی از سوی کارشناسان و افکار عمومی با انتقاداتی روبرو شده است. به همین جهت سراغ جا مانده‌های این فهرست رفتیم که می‌توانستند جایی در بین این 32 بازیکن داشته باشند.

 

امیر عابدزاده

حضور بیرانوند و نیازمند در بین گلرهای دعوت شده به تیم ملی قطعی بود ولی برای نفر سوم میان چند گزینه تردیدهایی وجود داشت. امیر قلعه‌نویی ترجیح داد هر سه گلر خودش را از بین سه تیم برتر لیگ دعوت کند و گزینه سومش حسین حسینی از استقلال بود که این هفته‌ها عملکرد قابل قبولی نداشته است و خیلی‌ها عقیده دارند قلعه‌نویی می‌توانست به جای حسینی از عابدزاده یا اخباری استفاده کند.

 

عارف غلامی و مرتضی پورعلی گنجی

مدافع استقلال فصل خوبی را پشت سر گذاشته و می‌توانست در بین دعوت شده ها باشد. غلامی زوج خوبی با سیلوا در مرکز خط دفاعی تشکیل داده است و اگرچه مدافعان دعوت شده از سوی قلعه نویی همه نفرات خوبی هستند ولی غلامی هم می‌توانست بین آنها باشد. مرتضی پور علی گنجی، مدافع میانی پرسپولیس هم گزینه تیم ملی می‌توانست باشد ولی مصدومیتی که برایش پیش آمد مانع از این موضوع شد.

 

امید ابراهیمی و علی کریمی

یک هافبک دفاعی جنگنده و کلاسیک با قابلیت پخش توپ از عقب زمین همیشه مورد علاقه امیر قلعه نویی بوده است و پیش بینی می‌شد یک نفر از بین کریمی و ابراهیمی در این فهرست حضور داشته باشند ولی مصدومیت ابراهیمی و وضعیت نه چندان خوب کریمی مانع از این اتفاق شد.

 

مورد عجیب مهدی قایدی

مهدی قایدی در تیم ملی هیچ وقت روی خوش ندیده است ولی با توجه به سبک بازی کلاسیکش از جمله بازیکنانی است که گفته می‌شد احتمالاً از سوی قلعه نویی دعوت شود ولی جایی در فهرست نهایی نداشت. قایدی در هفته های اخیر عملکرد فوق العاده ای در لیگ برتر داشته و عدم حضورش در فهرست تیم ملی با اعتراضات زیادی روبرو شده و باید دید در ادامه جایی در جام ملت ها دارد یا پشت ترافیک تیم ملی خواهد ماند.

 

 

 

برچسب‌ها