کد خبر 164680
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱

روزهای پایانی سال در خراسان رضوی بارانی است

روزهای پایانی سال در خراسان رضوی بارانی است

کارشناسی هواشناسی خراسان رضوی گفت: افزایش ابرناکی و بارش‌های رگباری در روزهای پایانی سال در خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات، زهرا آهنگرزاده در رابطه با وضعیت جوی خراسان رضوی در روزهای پایانی سال، با بیان این‌که افزایش ابرناکی و بارش‌های رگباری در مناطق مختلف استان پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، انتظار می‌رود به تناوب تا روز یکشنبه هفته آینده، بارش‌های رگباری در برخی نقاط همراه با رعد و برق در خراسان رضوی ادامه یابد.

وی، وزش باد شدید در نواحی بادخیز خراسان رضوی به‌ویژه در مناطق شرقی استان را پدیده احتمالی در هفته آینده دانست و گفت: برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده به‌خصوص در مناطق شمالی، مرکز و شرق استان خراسان رضوی، کاهش نسبی بین سه تا پنج درجه‌ای دما را خواهیم داشت و پس از آن میانگین دما در استان افزایش می‌یابد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بارش‌های پراکنده باران طی شبانه روز گذشته در 6 شهرستان شامل قوچان، سبزوار، کاشمر، فریمان، خواف و بردسکن گزارش شده است که بیشترین آن مربوط به فریمان به میزان 1.5 میلیمتر بوده است.

وی با بیان این‌که میانگین دما در مشهد طی شبانه روز گذشته بین 11 و 22 درجه در نوسان بوده است، گفت: شهرستان فریمان با 6 درجه و سرخس با 29 درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین دما را طی 24 ساعت گذشته داشته‌اند.

برچسب‌ها