کد خبر 164642
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳

قاضی زاده هاشمی در دیدار با نخست وزیر عراق:

برای مجاهدین فی سبیل الله خاک، مرز، هویت و جنسیت معنی ندارد/ ملت ایران دفاع از عراق و مردم مظلوم آن را وظیفه خود می‌دانند

برای مجاهدین فی سبیل الله خاک، مرز، هویت و جنسیت معنی ندارد/ ملت ایران دفاع از عراق و مردم مظلوم آن را وظیفه خود می‌دانند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه برای مجاهدین فی سبیل الله خاک، مرز، هویت و جنسیت معنی ندارد ایران و عراق را دارای وجوه مشترک و دشمن یکسان دانست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، عصر امروز 25 اسفند ماه سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با نخست وزیر عراق و رئیس موسسه شهید عراق دیدار کرد.

در این دیدار که سفیر ایران در عراق نیز حضور داشت قاضی زاده هاشمی گفت: از نخست وزیر‌عراق تشکر میکنم که از خانواده شهدای مدافع حرم ایرانی که در خاک این کشور به شهادت رسیدند دعوت به عمل آورد.

وی افزود: برای مجاهدین فی سبیل الله خاک، مرز، هویت، جنسیت و … معنا نداره بر همین اساس هر کجا که مظلومی حضور داشته باشد این مجاهدین به یاری آنان خواهند رفت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه ملت ایران و عراق دارای وجوه مشترک و دشمن یکسان هستند، خاطر نشان کرد: ملت ایران دفاع از عراق و مردم مظلوم این کشور را وظیفه خود می‌دانند و این موضوع از سمت مردم عراق نیز نسبت به برادران ایرانی خودشان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما در زیارت اربعین نحوه پذیرایی بسیار گرم مردم عزیز عراق را دیده‌ایم، گفت: امیدواریم با حضور یک فرزند شهید در راس دولت عراق، روابط بین دو کشور بیشتر شود و دشمنان این ملت به زودی از منطقه خارج شوند.

گفتنی است در این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم ایرانی و عراقی توسط نخست وزیر عراق تقدیر به عمل آمد و خانواده شهید تقوی به نمایندگی از شهدای مدافع حرم ایرانی پرچم حرم امام رضا (ع) و انگشتر شهید را به نخست وزیر عراق هدیه کردند.

برچسب‌ها