کد خبر 164594
۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات»؛

شروع بهار مقاومت در منطقه غرب آسیا با نقش آفرینی ایران

شروع بهار مقاومت در منطقه غرب آسیا با نقش آفرینی ایران

حاجی دلیگانی با بیان اینکه بهار جدیدی در منطقه غرب آسیا شروع شده و این بهار، بهار مقاومت است، گفت: اقتداری که جمهوری اسلامی ایران در منطقه بدست آورده، سبب توافق بین ایران و کشورهای خاورمیانه و جهان می شود.

«حسینعلی حاجی دلیگانی» عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه سبب توافق بین ایران و کشورهای خاورمیانه و جهان می شود.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشور‍‌های عربی برای ارتباط بهتر با جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرده‌ که این خود دستاورد جبهه مقاومت در منطقه است.

وی افزود: جبهه مقاومت در غرب آسیا توانست با یک راهبرد درست، هماهنگی‌ها را در منطقه به وجود آورد که حاصل آن چند مورد اساسی است؛ در وهله اول، کشور‌های منطقه برای تامین امنیت خود رفته رفته از آمریکا ناامید شدند. دومین عامل، توجه آنها به هزینه چند ده میلیارد دلاری که برای خرید سلاح پیشرفته از آمریکا انجام می شد و اثری در تامین امنیت آنان نداشت و سومین مولفه، واگذاری امنیت غرب آسیا به دست کشور‌های مستقر در منطقه است، که بزرگترین آنان جبهه مقاومت است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: با رویکرد جدید شرایطی فراهم شد که جبهه یمن را توانستیم با تدابیری که در جبهه مقاومت انجام شد، حفظ و ارتقا دهیم. 

وی در ادامه گفت: یمن در ابتدای رویارویی با عربستان جنگ خود را با کلانشینکف شروع کرد و در ادامه برای دفاع از خودشان به ساخت سلاح‌های پیشرفته مجهز و جایگاه خود را حفظ کرد که این نشان می دهد ایران اسلامی در حالیکه با کشورهای که درخواست توافق دارند، توافق می‌کند و آرمان‌های خود را برای دفاع از کشور‌های مظلوم حفظ می‌کند.

حاجی دلیگانی افزود: بهار جدیدی در منطقه غرب آسیا شروع شده که این بهار، بهار مقاومت است و نتایج آن یکی پس از دیگری به ثمر خواهد نشست. 

برچسب‌ها