کد خبر 164587
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶

شاهرخ بیانی در گفتگو با «حیات»:

فدراسیون نباید در انتخاب سرمربی این همه وقت کشی می‌کرد/ همه از قلعه‌نویی حمایت کنند تا تیم ملی نتیجه بگیرد

فدراسیون نباید در انتخاب سرمربی این همه وقت کشی می‌کرد/ همه از قلعه‌نویی حمایت کنند تا تیم ملی نتیجه بگیرد

پیشکسوت فوتبال از انتخاب سرمربی ایرانی تیم ملی ابراز رضایت کرد و از فدراسیون و رسانه ها دعوت کرد تا از تیم ملی و کادرفنی جدید آن حمایت شود.

شاهرخ بیانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص انتخاب سرمربی جدید تیم ملی و معرفی امیر قلعه‌نویی اظهار داشت: از همان اول اکثر کارشناسان فوتبال و اهالی فن می‌گفتند این دوره نوبت به انتخاب سرمربی ایرانی است و از همان اول هم اکثراً از آقای قلعه‌نویی به عنوان بهترین گزینه یاد می‌شد. به نظرم نیازی نبود فدراسیون فوتبال این همه وقت تلف کند و با اسامی مختلف بازی کند و از همان ابتدا مشخص بود بهترین انتخاب آقای قلعه‌نویی است و اگر زودتر این انتخاب صورت می‌گرفت در این چند ماه می‌شد برنامه ریزی‌های بهتری انجام داد.

وی افزود: در کل این انتخاب را به فال نیک می‌گیرم و امیرخان با تجربه ای که در طول این سالها کسب کرده می‌تواند گزینه مناسبی برای تیم ملی باشد و امیدوارم در جام ملت‌ها نتایج قابل قبولی کسب کند و مسیر را برای فعالیت مربیان ایرانی از این به بعد هموار کند. مربیان ایرانی قابلیت های بالایی دارند و به آنها کم توجهی می‌شود و این فرصت خوبی برای اثبات توانایی‌های مربی ایرانی است. به شرطی که به اندازه مربی خارجی از آنها حمایت شود و فرصت داده شود.

پیشکسوت فوتبال در مورد اینکه گفته می‌شود شاید بازیکنان تیم ملی از سرمربی ایرانی حرف شنوی نداشته باشند هم توضیح داد: این موضوع بخشی اش به قدرت مدیریت سرمربی برمی‌گردد که آقای قلعه نویی در آن سرآمد است و بخش دیگرش هم مربوط به حمایت فدراسیون فوتبال است که به یک سرمربی اقتدار می‌بخشد و البته موضوع مهم دیگر حمایت رسان ها از ایشان است که من خواهش می‌کنم این حمایت به نحو احسن انجام شود تا تیم ملی موفق شود.

بیانی در مورد نتایج تیم ملی در جام ملت‌ها هم عنوان کرد: هنوز زود است و نمی‌شود چیزی را پیش بینی کرد. کار تیم ملی سخت است و حریفان قدر با تدارکات خوبی در این مسابقات حاضر می‌شوند ولی امیدوارم با توجه به تیم خوبی که داریم و شناخت خوب آقای قلعه‌نویی از وضعیت فوتبال ایران و بازیکنان فکر می‌کنم شانس بالایی برای موفقیت داریم.

برچسب‌ها