کد خبر 164495
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

فاطمی امین:

در بخش تولید، دانش بنیان و اشتغال عملکرد مطلوبی را در بخش صنعت شاهد هستیم

در بخش تولید، دانش بنیان و اشتغال عملکرد مطلوبی را در بخش صنعت شاهد هستیم

وزیر صمت گزارشی از عملکرد و پیشرفت‌های وزارت متبوعه خود در سال جاری ارائه داد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ «سیدرضا فاطمی امین»، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در 9 ماه اول امسال به گزارشی که بانک مرکزی منتشر کرده بخش صنعت 8 درصد رشد داشته در صورتی که 9 ماه اول سال 1400، 3.3 درصد رشد داشته که مشهود است که امسال ما افزایش تولید قابل توجه داریم.

وی افزود: در بخش معدن رشد اقتصادی 9 ماهه 2.9 درصد بوده است اما 9 ماهه اول سال قبل منهای 1 درصد بوده است که با رشد قابل توجه مواجه هستیم و نکته ای وجود دارد که این آمار 9 ماهه است و در فصل پائیز رشد بخش صنعت 11.6 درصد بوده که رشد بالایی است.

فاطمی امین بیان داشت: در طول دوره دولت یازدهم رشد بخش صنعت بطور میانگین 6.8 درصد بوده در طول دولت یازدهم و دوازدهم 2 درصد بوده که ما در دولت سیزدهم بیش از سه برابر میانگین تولید در دولت یازده و دوازده رشد تولید داشتیم.

وزیر صمت با بیان اینکه کل رشد اقتصادی کشور در 9 ماهه 3.7 درصد بوده بیشترین سهم را بخش صنعت دارد یعنی 1.1 دهم از 3.7 دهم مربوط به بخش صنعت است، تصریح کرد: هم بخش صنعت خودش رشد بالایی داشته و هم سهمش در رشد کل کشور سهم بالایی است و رتبه اول را در سهم کل کشور دارد و آمار سرمایه گذاری خوب است در پاییز امسال ما بیش از 28 درصد رشد سرمایه گذاری داشتیم و در 9 ماه اول امسال ماشین آلات 19.7 درصد رشد سرمایه گذاری داشتند . 

وی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال پاییز امسال مرکز آمار گزارش داد اشتغال گروه صنایع به بیش از 8 میلیون و سیصد هزار نفر رسید که مطلوب است، اظهار داشت: در حوزه دانش بنیان توافقات خوبی با معاونت علمی داشتیم و در این هفته یک تفاهم نامه با بیش از 4 هزار میلیارد تومان ارزش قراردادها و تفاهم ها امضاء شد و بیش از 34 هزار قطعه در صنایع فولاد در شرکت های دانش بنیان عرضه شده است و ما 29 شراکت را که کار جدیدی است و هر شراکت شامل یک شرکت پیشران است خریدار و شرکت های دانش بنیان و چند دانشگاه است که با هم شراکت ایجاد کردند برای ساخت محصولات مورد نیاز کشور یک کار گروهی را شروع کردند. مجموعا در بخش تولید و دانش بنیان و اشتغال عملکرد مطلوبی را در بخش صنعت شاهد هستیم.

برچسب‌ها