کد خبر 164471
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

صبح امروز برگزار شد؛

آیین بدرقه خانواده شهدای مدافع حرم ایرانی به عتبات عالیات

آیین بدرقه خانواده شهدای مدافع حرم ایرانی به عتبات عالیات

آیین بدرقه 130 نفر از خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم ایرانی که در کشور عراق به شهادت رسیدند در هتل هویزه با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون فرهنگی این بنیاد و جمعی از خانواده‌های شهدا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ در این مراسم محمدصادق هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز یکی از بهترین روزهای خدمتم در بنیاد شهید است و امشب توفیق زیارت اماکن مقدسه را خواهیم داشت.

وی افزود: هدف ما برای برگزاری این برنامه ارتباط نزدیکتر میان دو ملت ایران و عراق است. اقدام نخست وزیر عراق برای تکریم خانواده های معزز شهدا قابل تقدیر است.

هاشمی ادامه داد: ما در بنیاد شهید نیت خدمت داریم، گاهی شاید اشتباه عمل کنیم اما اگر دعای خانواده شهدا پشت ما باشد اشتباهات کمتر خواهد شد. از خانواده محترم شهدا درخواست داریم که بعد از هر دعا برای خادمان خود در بنیاد شهید دعا کنند تا شرمنده شهدا نباشیم. از این اتفاق و سفر خوشحالیم و امیدواریم سفر پربرکتی برای شما باشد.

همچنین در ادامه حجت الاسلام و المسلمین شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید گفت: امام در رابطه با جنگ عراق و ایران فرمودند که ما در این جنگ انقلابمان را به جهان صادر کردیم.

وی ادامه داد: هر شهیدی که به زمین افتاد در پیشبرد اسلام و انقلاب در سراسر جهان و آزادی بندگان خدا از زیر بار ستمگران موثر بوده است.

شکری افزود: تحت تاثیر نواب، شهدای موتلفه کنار امام قرار گرفتند.  همانطور که تعداد کم بود اما خلوص زیاد بود. جریان شهدای فداییان اسلام انقلاب را پیشبرد و راهبری وجود داشت که این خونها به ثمر بنشیند.

وی افزود: امام عزیز با 15 سال خون جگر خوردن انقلاب را به ثمر رساند و آن را به سراسر جهان صادر کرد. نباید فراموش کرد که خون شهدا همچنان اسلام را پیش می برد، و این حیات طیبه زمینه ساز ظهور خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید گفت: امروز عرصه برای بالندگی اسلام در سوریه، عراق، لبنان و ... فراهم شده است. در حال حاضر خون شهدای شما با خون اباعبدالله درآمیخته است.

وی ادامه داد: شهدای شما در جبهه اباعبدالله قرار گرفتند و امروز با امام حسین (ع) شناخته می شوند. زمان ظهور امام زمان متوجه می شوید که زجرهای شما در فراغ عزیزانتان چه نتیجه ای خواهد داشت.

برچسب‌ها