کد خبر 164451
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

حمید درخشان در گفتگو با «حیات»:

فدراسیون فوتبال بهترین گزینه ممکن را انتخاب کرد/ قرارداد قلعه‌نویی باید تا پایان جام جهاتی تنظیم می‌شد

فدراسیون فوتبال بهترین گزینه ممکن را انتخاب کرد/ قرارداد قلعه‌نویی باید تا پایان جام جهاتی تنظیم می‌شد

پیشکسوت فوتبال در مورد انتخاب سرمربی جدید تیم ملی و باید و نباید های مسیر پیش روی اوم صحبت کرد.

حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص سرمربی جدید تیم ملی و معرفی امیر قلعه‌نویی اظهار داشت: وقتش بود که بعد از چند سال دوباره به گزینه‌های داخلی روی بیاوریم و در بین گزینه های موجود هم به نظرم آقای قلعه‌نویی گزینه مناسبی بود چرا که تجربه بالایی در امر مربیگری دارد و یک بار هم پیش از این روی نیمکت تیم ملی حضور داشته و شناخت خوبی از شرایط فوتبال ایران و بازیکنان دارد. به نظرم فدراسیون فوتبال انتخاب درست و به جایی داشت ولی این پایان کار نیست و از این به بعد هم باید اقداماتی انجام شود که حمایت از این کادرفنی یکی از مهم‌ترین‌هایش است. ما شاهد هستیم فدراسیون فوتبال در سال‌های اخیر خصوصاً از کی‌روش چقدر حمایت کرد و انتظار داریم همین حمایت را از کادرفنی داخلی هم ببینیم.

وی در مورد انتخاب دستیاران قلعه‌نویی افزود: امیر قلعه‌نویی نسبت به بار قبلی که هدایت تیم ملی را گرفته فرد پخته‌تر و با تجربه‌تری شده است و فکر می‌کنم زمانش رسیده بود برای این سمت انتخاب شود. او باید در انتخاب دستیارانش هم دقت کافی به خرج دهد و افرادی را به کار بگیرد که از لحاظ فنی به کار او بیایند و شرایط تیم ملی با باشگاه متفاوت است و فکر می‌کنم خودش بهترین انتخاب‌ها را خواهد داشت.

پیشکسوت فوتبال در مورد مدت قرارداد قلعه‌نویی هم توضیح داد: این رفتار فدراسیون را نپسندیدم و بستن قرارداد چند ماهه به نوعی عدم حمایت از سرمربی محسوب می‌شود. باید فارغ از نتایج جام ملت ها به سرمربی تیم ملی تا جام جهانی آینده فرصت داده شود تا برنامه هایش را در تیم ملی پیاده کند و در این فرصت چند ماهه او نمی‌تواند معجزه کند.

درخشان در مورد احتمال عدم حرف شنوی بازیکنان از سرمربی ایرانی هم گفت: قلعه نویی به قدرت مدیریت رختکن شناخته شده است و خودش به خوبی می‌داند چطور بازیکنان را مدیریت کند و بعید هم می‌دانم بازیکنان بخواهند جو تیم ملی را به هم بریزند و این مسائلی است که برای تخریب مربیان ایرانی مطرح می‌کنند و من چنین عقیده ای ندارم.

برچسب‌ها