کد خبر 164401
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

میزبانی عراق از خانواده شهدای مدافع حرم ایرانی تحکیم بخش روابط دو کشور است

میزبانی عراق از خانواده شهدای مدافع حرم ایرانی تحکیم بخش روابط دو کشور است

رشیدی کوچی میزبانی عراق از خانواده شهدای مدافع حرم ایرانی که در خاک این کشور به شهادت رسیدند را تحکیم بخش روابط ایران و عراق در شرایط کنونی دانست.

جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات با اشاره به میزبانی دولت عراق از خانواده شهدای مدافع حرم ایرانی که در عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، گفت : برخی از کشورها تلاش های فراوانی را  برای بر هم زدن رابطه ایران و عراق صرف می کنند. اقدام عراق برای میزبانی از خانواده شهدا را باید به فال نیک گرفت چرا که این حرکت به تقویت روابط ميان دو کشور کمک خواهد کرد.

وی افزود: میزبانی از خانواده شهدا نشأت گرفته از فرهنگ تشیع و روابط مثبت حاکم بین دو کشور است که امیدواریم این اقدامات ادامه داشته باشد.

رشیدی گفت: همانطور که مقامات عراقی میزبان خانواده شهدا شده اند ما هم می توانیم از ظرفیت های زیارتی کشورمان از جمله حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (س) و حرم حضرت شاه چراغ برای دعوت از مدافعان حرمی که در عراق و حشدالشعبی حضور داشتند اقدامات متقابلی انجام دهیم. پیشنهادم این است که اقدامات فرهنگی این چنینی که ریشه در هویت مذهبی و دینی ما دارد تقویت شود.

برچسب‌ها