کد خبر 164255
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

مجید جلالی در گفتگو با «حیات»:

انتخاب قلعه نویی را به فال نیک می‌گیرم/ از سرمربی با قرارداد 9 ماهه انتظار کار بنیادی نداشته باشید

انتخاب قلعه نویی را به فال نیک می‌گیرم/ از سرمربی با قرارداد 9 ماهه انتظار کار بنیادی نداشته باشید

کارشناس فوتبال در مورد انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی خوش بین است.

مجید جلالی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی اظهار داشت: این انتخاب را به فال نیک می‌گیرم و سوای توانایی‌های فنی شخص انتخاب شده بیشتر از این موضوع خوشحالم که بار دیگر نسبت به توانمندی‌های داخلی رویکرد مثبتی ایجاد شده است و بعد از چندین دوره انتخاب سرمربیان خارجی و عدم کسب نتایج قابل قبول بار دیگر به نیروهای توانمند داخلی فرصت داده شد و نگاه من اینجا نگاه شخص نیست و نگاه ملی دارم و از همین بابت می‌گویم خوشحالم.

وی در مورد فشارها و مخالفت‌های موجود برخی رسانه ها و افکار عمومی گفت: به هر حال هر انتخابی صورت می‌گرفت و هر شخصی می‌آمد بازهم عده‌ای مخالف بودند و هیچ انتخابی وجود ندارد که همه از آن راضی باشند. کسی که چنین مسئولیت مهم و سنگینی برعهده گرفته است باید آمادگی این فشارها و مخالفت‌ها را داشته باشد و انشاءالله با نتایج خوب به مصاف این مخالفت ها برود.

کارشناس  فوتبال در مورد وضعیت تیم ملی نسبت به رقبای آسیایی عنوان کرد: وضعیت خوبی داریم و پتانسیل بالایی وجود دارد و با توجه به انتخاب سرمربی داخلی شناخت خوبی هم در این میان هست که کار را جلو می‌اندازد. من به آینده تیم ملی خوش بین هستم و فکر می‌کنم آینده خوب و روشنی در پیش داشته باشیم.

جلالی در مورد اینکه با توجه به میانگین سنی بالای تیم ملی نیاز به تغییر نسل وجود دارد هم گفت: تغییر نسل در سطح تیم ملی بزرگسالان نیاز به کار زیربنایی و فرصت و حمایت و برنامه ریزی دارد. وقتی با سرمربی تیم ملی قرارداد 9 ماهه امضا می‌شود یعنی در فدراسیون کسی به دنبال چنین رویکردی نیست و در این شرایط از سرمربی تیم ملی هم انتظار نمی‌رود که چنین رویکردی را در پیش بگیرد.

وی در پایان با توصیه به امیر قلعه نویی عنوان کرد: توصیه من به ایشان این است که با نگاه رو به جلو و ملی تمرکزش روی کارش و موفقیت و نتیجه گیری باشد و اجازه ندهد مسائل جانبی و حواشی که ممکن است در مسیر برایش ایجاد شود تمرکزش را از او بگیرد.

برچسب‌ها