کد خبر 164249
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

درخواست آمریکا از تاجران جهان برای معامله نفتی با روسیه

درخواست آمریکا از تاجران جهان برای معامله نفتی با روسیه

شرکت های بازرگانی اعلام کردند واشنگتن فعالانه آنها را تشویق کرده است که دوباره در حمل و نقل نفت خام شرکت کنند.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت ایالات متحده از بزرگترین تاجران کالای جهان خواسته است تا نگرانی‌های خود را در مورد معاملات با قیمت نفت روسیه کاهش دهند.

سال گذشته، کشورهای G7 و اتحادیه اروپا واردات نفت روسیه از طریق دریا را ممنوع کردند، اما فروش نفت به کشورهایی که به تحریم‌ها نپیوسته‌اند همچنان با محدودیت قیمت 60 دلار در هر بشکه مجاز است.

به گفته این رسانه، در حالی که کاخ سفید با تجارت نفت خام روسیه مطابق با سقف قیمتی مخالفت نکرده است، شرکت های تجاری بزرگ از معاملات نفتی با روسیه اجتناب کرده‌اند.

اما از آنجایی که نگرانی ها در مورد محدود کردن عرضه نفت روسیه در حال افزایش است، و واشنگتن که برای محدودیت ها فشار می آورد، اکنون به دنبال تامین امنیت این جریان است.

 به گفته FT، مقامات وزارت خزانه داری ایالات متحده جلسات خصوصی با مدیران و بازرگانان برخی از بزرگترین شرکت های تجاری جهانی - از جمله Trafigura و Gunvor - برگزار کرده اند و از آنها خواسته اند حمل و نقل نفت روسیه را از سر بگیرند.

یکی از تاجرانی که با مقامات خزانه داری صحبت می کرد، به این خبرگزاری گفت:ما از طرف آمریکایی ها به مبادلات تجاری تشویق شده ایم.

 

به گزارش FT، به نقل از پنج نفر که در این مذاکرات شرکت داشتند، واشنگتن به این شرکت ها اطمینان داد که می توانند بدون نقض تحریم های غرب با روسیه تجارت کنند.

 

سال گذشته، Trafigura، Vitol، Gunvor و دیگر تاجران بزرگ تجارت با روسیه را به دلیل نگرانی در مورد شهرت خود و ترس از دست دادن حمایت بانکی متوقف کردند. 

تریفوگورا 24.5 درصد از سهام خود را در شرکت پالایش نفت نایارا فروخت که روس نفت 49.13 درصد از آن را در اختیار دارد.

برچسب‌ها