کد خبر 164231
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

قاضی زاده هاشمی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بیمه دی:

با کارکرد تجاری بیمه دی مخالفتی نداریم/ تکریم از جامعه ایثارگری وظیفه همگانی ماست

 با کارکرد تجاری بیمه دی مخالفتی نداریم/ تکریم از جامعه ایثارگری وظیفه همگانی ماست

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بیمه دی در خصوص عملکرد بیمه درمانی ایثارگران و محدودیت های موجود صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بیمه دی اظهار داشت: مصادف شدن این مراسم با روز شهید را به فال نیک می گیریم. در ابتدا از برادر عزیزم جناب آقای کشاورز بابت زحماتی که در این مدت به ایشان دادیم تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به نگاه جامعه نسبت به فعالیت ها و خدمات بنیاد شهید، گفت: دوستان ما بهتر است زاویه برخورد با بنیاد شهید را ببیند. نگاهی که آقای شهریاری مطرح کردند یک نگاه عمومی است و فقط در بین نمایندگان مجلس نیست. در بین آحاد مسئولین کشور و مردم این رویکرد وجود دارد چرا که شهدا و ایثارگران و خانواده محترمشان برای مردم جایگاه ویژه‌ای دارند. شما ببینید الان با تمام اختلاف نظرهای موجود در سطح جامعه وقتی تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اتفاق می‌افتد در وسط شلوغی ها و اغتشاشات جمعیت عظیمی حضور پیدا می‌کنند چرا که شهدا مورد احترام همه آحاد جامعه هستند، چرا که جان خود را در راه جامعه فدا کردند. هرکس از زاویه دید خودش چه نگاه مکتبی دارد چه نگاه ملی میهنی دارد از زاویه دید خودش به این عزیزان احترام می‌گذارد.

رئیس بنیاد شهید در ادامه عنوان کرد: یک ورزشکار خانم برای کمک به آسیب دیدگان زلزله خوی در آن محل حاضر می‌شود و در آن میدان با یکی از پدران شهدا که در چادر زندگی می‌کند، رو به رو می گردد سریع از خود واکنش نشان میدهد که این موضوع حساسیت فعالیت در این حوزه را به نمایش می گذارد.

معاون رئیس جمهور ضمن اشاره به عدم تراز بودجه بنیاد شهید گفت: خبری که باید به آقای موهبتی بدهیم این است که اگر امسال 3-4 هزار میلیارد تومان ناترازی داشتیم، سال آینده این ناترازی 3 الی 4 برابر در حوزه هزینه درمان افزایش پیدا می‌کند.

وی دلیل این موضوع را نحوه بستن بودجه دانست و گفت: ما اجازه اولویت بندی نداریم. ما تلاشی کردیم که هزینه‌هایمان را اولویت بندی کنیم ولی دوستان در مجلس موافقت نکردند. گفتیم این ناترازی را بیشتر می‌کند. بیمه به شکلی است که اگر صد در صد منابعش را هم تامین کنند بالاخره کسری بودجه می‌آورد و دوستان ما قبول نکردند و دلایلش هم مشخص نیست و این شرایط سختی برای ماست. این شرایط بیشتر از آنچه که شما را اذیت کند مدیران بنیاد را اذیت می‌کند چرا که درست است جمعی از ایثارگران به نمایندگی‌های بیمه دی مراجعه می‌کنند ولی 10 تا 100 برابر آن به ادارات بنیاد شهید مراجعه دارند.

قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد: جامعه ایثارگری قهرمان، محق و محترم است و خارج از قواعد جاری در مورد آن گفتگو و صحبت می‌شود. برای همین همکاران ما که در این حوزه مشغول فعالیت هستند باید از این زاویه دید به فعالیت خودشان نگاه کنند. آقای شهریاری هم گفتند که بدون توجه به اینکه بیمه دی یک بیمه تجاری است ما از این زاویه نگاه می‌کنیم که بیمه ایثارگران است. کسی نگاه نمی‌کند که این بیمه مشتریانی داشته و 40 درصد سهام خرد دارد و باید به فکر منافع آنان هم باشد.

رئیس بنیاد شهید در ادامه خاطرنشان کرد: اگر نگاه بکنید ما مالکیت چندانی در بیمه دی نداریم. 60 درصد سهام بیمه دی در اختیار مردم است. بانک دی و بیمه دی تحت کنترل بنیاد شهید هستند و ما مالکیتی روی آنها نداریم. عمدتاً هم سهام‌داران آن ایثارگران هستند و ما هم دلمان نمی‌خواهد ایثارگران ضرر کنند اما انقدر خدمات درمانی برایشان مهم است که به خاطر آن ما با علم به اینکه ایثارگرانی که سهامدار بیمه دی هستند ضرر می‌کنند می‌گوییم خدمت باید بی نقص انجام شود.

قاضی زاده افزود: آقای کشاور فرد کارشناس و خبره‌ای هستند و رئیس محترم بیمه مرکزی از ایشان به عنوان یکی از نخبه‌های مدیریت بیمه در کشور یاد کردند و دوستان در بیمه‌های رقیب عنوان می‌کردند آقای کشاورز را از دست ندهید چرا که ضرر می‌کنید. یکی از دلایلی که از آقای موهبتی خواهش کردم به اینجا بیایند که با توجه به رفتن آقای کشاورز متضرر نشویم و فعالیت با افت روبرو نشود. آقای موهبتی کاربلد و کار آشنا هستند و در حوزه های سلامت و اجتماعی بیمه‌گری کردند و خودشان هم با سازمان برنامه و مجلس در ارتباطات قوی هستند شاید بتوانند این خلاء را پر کنند. ایشان معاون توسعه من در بنیاد شهید بودند و همه معاونین ما مهم هستند ولی ایشان تغذیه کننده معاونت‌های ما هستند و اینکه من از معاونت توسعه خود گذشتم و خواهش کردم عزیز دیگری جایشان بیاید و آقای موهبتی به بیمه دی بیایند نشان از جایگاه بیمه دی برای بنده و برای بنیاد هست و توجه ما به اهمیت مساله تامین درمان ایثارگران را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: خیلی از خدمات ما بر اساس یک امر پایه اتفاق می‌افتد. دوستان یک ایثارگری را احراز می‌کنند و اشتغال ایشان برقرار می‌شود و ما دیگر نوسانی نداریم. جایی که خدمت فعال و روزانه شکل می‌گیرد حوزه درمان است و کار سختی که دوستان در این حوزه و پشتبیانی مالی آن دارند اهمیت آن را نشان می‌دهد. امیدواریم این کار با یک قوت و قدرتی ادامه و ارتقا پیدا کند.

قاضی زاده هاشمی اذعان اشت: ما مخالف کارکرد تجاری بیمه دی نیستیم. بیمه دی هم یک مجموعه تجاری است و باید حیات اقتصادی داشته باشد و امیدواریم به جایگاهی برسد که قرارداد ایثارگران که امروز بزرگترین بخش قرارداد این بیمه محسوب می شود روزی کوچکترین قراردادش باشد و به حدی گسترش پیدا کند که این اتفاق بیافتد.

رئیس بنیاد شهید با انتقاد از بیمه مرکزی گفت: من یک خواهشی از دکتر بنیادی دارم. من سال‌ها در حوزه بهداشت و درمان هستم و رئیس دانشگاه و عضو مجلس بودم. در تمام این سال‌ها بحث‌مان این بوده که بیمه تکمیلی درمانی زیان‌ده است. این مشخص است که اقتصادش یک اشکالی دارد یا سازوکارش مناسب بیمه تکمیلی نیست و بیمه مرکزی در حوزه قانون گذاری و تصمیم سازی فکری برای آن صورت بگیرد. این فقط در مورد بیمه دی نیست و در مورد همه بیمه ها صدق می‌کند.

وی گفت: جامعه ایثارگری، جامعه محترمی است و خیلی باید با تکریم و احترام با آنها برخوردار شود و ما باید خودمان را شریک درد و رنج و مشکلات این عزیزان بدانیم. چه بسا تعامل مثبت یک بخشی از ناراحتی ها و فشارهای این عزیزان را بکاهد.

گفتنی است در این مراسم  محمدرضا کشاورز تودیع و از زحمات وی تقدیر به عمل آمد و  طاهر موهبتی به عنوان مدیر عامل جدید  بیمه دی معارفه گردید.

برچسب‌ها