کد خبر 164168
۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات»:

وضعیت ذخیره ارزی ایران متعادل است

وضعیت ذخیره ارزی ایران متعادل است

«مرحبا» گفت: اگر سیاست‌های اقتصادی کشور، سیاست‌های علمی و اصولی باشد، می‌توان پیش‌بینی کرد که امسال نیز شاهد رشد اصولی تورم، آشکار شدن نشانه‌های مثبت خارج شدن از رکود و متعادل شدن بازار ارز باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ نوسانات بازار ارز در ماههای آخر سال گذشته، آسیب‌های جدی به کسب‌ و کار قشر متوسط وارد کرد. وزیر اقتصاد در اظهار نظری در سال گذشته اعلام کرده بود که در سال 1402 بر تلاطم بازار ارز غلبه کرده و شاهد روند کاهشی قیمت دلار  و کنترل بر بازار ارز خواهیم بود.

در همین رابطه «غلامرضا مرحبا»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم آستارا در مجلس، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، با اشاره به سخنان اخیر وزیر اقتصاد در خصوص کنترل بازار ارز در سال 1402، گفت: خوشبختانه اقتصاد ایران ظرفیت نظارت و کنترل بر بازار ارز را دارد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه کشور و بانک مرکزی از لحاظ ذخایر ارزی در شرایط خوبی به سر می‌برد.

مرحبا در پایان عنوان کرد: اگر سیاست‌های اقتصادی کشور، سیاست‌های علمی و اصولی باشد، می‌توان پیش‌بینی کرد که امسال نیز شاهد رشد اصولی تورم، آشکار شدن نشانه‌های مثبت خارج شدن از رکود و متعادل شدن بازار ارز باشیم.

برچسب‌ها