کد خبر 164141
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

عبدلیان‌پور مطرح کرد؛

برگزاری آزمون وکالت در شهریور ماه 1402/ حضور وکلای تخصصی از سال آینده

برگزاری آزمون وکالت در شهریور ماه 1402/ حضور وکلای تخصصی از سال آینده

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، افزود: آزمون وکالت در شهریورماه سال 1402 طی هماهنگی ها با سازمان سنجش برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ «حسن عبدلیان‌پور»، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز 21 اسفندماه برگزار شد، اظهار کرد: حجم فعالیت‌های مرکز در سال جاری بسیار بالا  و مناسب بوده و کارهایی که نیاز به زمان زیادی داشت را در کوتاه‌ترین زمان انجام دادیم.

وی افزود: وکالت باید تخصصی شود و تمام زیر ساخت‌ها را آماده کرده‌ایم تا تخصصی شدن وکالت انجام شود و در اوایل سال آینده تعدادی از وکلای کشور پروانه وکالت تخصصی می‌گیرند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با بیان اینکه ثمرات وکالت تخصصی در آینده نزدیک برای هموطنان قابل لمس خواهد شد، گفت: سال جاری طرحی را در مساجد ایجاد کردیم و تمامی همکاران به جهت پاسخگویی به مشکلات حقوقی هموطنان به مساجد مراجعه می‌کنند؛ 700 وکیل معاضدتی در مساجد به مردم داده‌ایم و همکاران پاسخگویی خوبی به هموطنان دارند و کار خیرخواهانه‌ای انجام می‌شود.

عبدلیان پور‌ بیان کرد: در تمام کشور هموطنان می‌توانند با تماس به سامانه 129 مشکلات حقوقی خود را از وکلا سوال کنند و تمامی استان های ما فعال هستند. از اوایل سال آینده ما در این سامانه خدمات مشاوره کارشناسی و خانواده رایگان هم ارائه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از سال آینده سامانه 129 به صورت شبانه روزی می‌شود افزود: موضوع خدمات مشاوره ای هم به صورت برخط و هم حضور فیزیکی وکیل انجام می‌شود، ما اداره معاضدت داریم که هموطنان برای دریافت وکیل می‌توانند به این اداره ما مراجعه کنند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: یکی از سامانه های راه اندازی شده ما، سامانه مسیر بود که در خصوص مشاوران خانواده فعال است. در این سامانه افراد به مشاوران مرکز ارجا داده می‌شوند و 4 جلسه برای افراد در نظر گرفته شده تا مشاوره‌های متفاوتی در زمینه طلاق و … داده شود.

عبدلیان پور‌ بیان کرد: مشاوران خانواده باید متاهل باشند و ما در زمینه مشاوران خانواده حساسیت های زیادی داریم؛ سال آینده آزمون مشاوران خانواده را برگزار خواهیم کرد و صلاحیت های مشاوران خانواده را نیز افزایش خواهیم داد.

وی افزود: آزمون وکالت در شهریورماه سال 1402 طی هماهنگی ها با سازمان سنجش برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها