کد خبر 164120
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با حیات عنوان کرد؛

حمایت مجلس از دولت در ایجاد تعامل با عربستان/ بازار ارز تحت تاثیر شایعات است

حمایت مجلس از دولت در ایجاد تعامل با عربستان/ بازار ارز تحت تاثیر شایعات است

«مرحبا» گفت: وضعیت فعلی بازار ارز و کاهش قیمت دلار نتیجه تصمیمات درست و اصولی انجام گرفته از سوی دولت و بانک مرکزی است و ورود درهم به کشور که از سوی برخی مسئولین اعلام شد یک وضعیت انتظاری استکه طبیعتا نمی تواند در بازار ارز بی تاثیر باشد.

«غلامرضا مرحبا»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم آستارا در مجلس، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات؛ با اشاره به توافقات اخیر ایران و عربستان، گفت: مجلس نیز همراه دولت از ایجاد تعامل با سایر کشورهای همسایه استقبال می‌کند، در این میان ایجاد ارتباط با کشورهای تاثیر‌گذار و بزرگ اسلامی از جمله عربستان که میان آنها با کشورمان مشترکات بسیار زیادی وجود دارد، زمینه‌ساز نزدیکی هر چه بیشتر کشورها و امت اسلامی خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور قدرتمندی چون ایران لزوما وابسته به ایجاد ارتباط با سایر کشورها از جمله عربستان نیست، تصریح کرد: یقینا شکل‌گیری رابطه میان ایران با سایر کشورها با توجه به پایه‌های مستحکم کشور از ابعاد مختلف، تاثیر چندانی در روند مسائل کشوری از جمله اقتصاد نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به افت قیمت دلار همزمان با توافقات میان ایران و عربستان، تصریح کرد: اتفاقات پیش آمده در بازار ارز بیش از همه چیز نشان‌دهنده این است که اتفاقات در بازار ارز بیش از اینکه شاخص‌های منطقی و تاثیر‌گذار اقتصادی پیروی کند، از یک شرایط انتظاری، حدث و گمان‌ها و شایعات تاثیر می گیرد.

مرحبا با عنوان این مطلب که مجلس مدتی است سیاست‌هایی را در خصوص بازار ارز اجرا و پی‌گیری می‌کند، گفت: قبل از اینکه ایجاد روابط جدید میان ما با سایر کشورهای همسایه اعلام شود، خوشبختانه شاهد نتایج مثبت پی‌گیری‌های انجام گرفته در خصوص بازار ارز بودیم.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس، اظهار کرد: وضعیت فعلی بازار ارز و کاهش قیمت دلار نتیجه تصمیمات درست و اصولی انجام گرفته از سوی دولت و بانک مرکزی است و ورود درهم به کشور که از سوی برخی مسئولین اعلام شد یک وضعیت انتظاری استکه طبیعتا نمی تواند در بازار ارز بی تاثیر باشد.

مرحبا گفت: باید شاخص‌های موثر بر اقتصاد کشور را از شاخص‌های متغییر، مانند روابط ایجاد شده میان ایران و عربستان و سایر کشورها، به سمت شاخص‌های پایدار سوق دهیم تا شاهد ثبات و پایداری اقتصادی در کشور باشیم.

گزارش: غفاری

برچسب‌ها