کد خبر 164112
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

معاون وزیر کار اعلام کرد؛

مسئولیت 16 استان در طرح ملی تقویت کسب و کار معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال

مسئولیت 16 استان در طرح ملی تقویت کسب و کار معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 16 استان در طرح برنامه ملی تقویت کسب وکار معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال در مناطق مرزی مسئول هستند که باید در این زمینه فعالیت کنند.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ «محمود کریمی بیرانوند» روز یکشنبه در دومین جلسه کمیته ملی برنامه تقویت کسب و کار، معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی اظهار داشت: این مصوبه برای ایجاد اشتغال در 16 استان است که اصل موضوع از سال 1397 شروع شده و در پایان سال 1400 با 14 ماده و سه تبصره به تصویب رسیده است.

وی افزود: ابلاغ ساز و کارهای اجرایی برنامه ملی به 12 دستگاه و 16 استانداری اعلام شده است و دستگاه ها وظایف مختلفی در این مصوبه دارند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تهیه سازو کارهای برنامه ملی، تهیه دستورالعمل اجرایی مدل های کسب و کار اجتماعی در مناطق مرزی و نظارت بر اجرای حسن کار است.

وی با بیان اینکه سه ماده 1، 12 و 13 از مهمترین موارد است گفت: در این راستا کارگروه تلفیق در کمیته ملی شکل می گیرد ‌دستگاه ها و استانداری ها باید به این کارگروه و کمیته برنامه ها را اعلام کنند.

کریمی بیرانوند خاطر نشان کرد: اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است که از دستگاه ها پیگیر هستیم.

برچسب‌ها