کد خبر 164059
۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفتگو با «حیات»؛

ارتباط موثر ارتش با شرکت های دانش بنیان/ ارتش در لبه فناوری قرار دارد

ارتباط موثر ارتش با شرکت های دانش بنیان/ ارتش در لبه فناوری قرار دارد

امیر حیدری با بیان اینکه ارتش با 102 شرکت دانش بنیان طرف تعامل است، گفت: در هر 23 رسته ارتش، به اوج فناوری رسیده ایم.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: ارتش جمهوری اسلامی به صورت سالانه حدود 800 تا 1200 نفر از سربازان وظیفه نخبه علمی را در پادگان‌های نظامی خود جذب می‌کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: ارتش، نخبگان را به دو صورت جذب می‌کند. در مرحله اول نخبگان به مراکز آموزش برای سربازی مراجعه می کنند که به  پادگان های 01 و 02 منتقل می شوند که این دو پادگان مختص نخبگان علمی و دانشگاهی است.

وی تصریح کرد: سربازان نخبه در پادگان‌ها بر حسب نیاز فرماندهان ارتش در حوزه های دریایی، زمینی، پدافند هوایی و ...  انتخاب و به پادگان مورد نظر منتقل می شوند. در این زمینه فرماندهان برحسب تخصص نخبگان در زمینه‌های علمی، دانشگاهی، مهندسی، پزشکی،  هسته‌ای، کامپیوتری، موشکی و .. اقدام به جذب نیروهای وظیفه تخصصی می کنند.

سرتیپ حیدری در ادامه گفت: نخبگان در کنار دوره‌های سربازی آموزش‌های لازم را فراخواهند گرفت و در صورتیکه تمایل به ماندن در نظام را داشته باشند، زمینه جذب این بزرگوارن میسر خواهد شد.

وی تصریح کرد: ارتش سربازان نخبه‌ای دارد که با اتمام سربازیشان بخاطر علاقه به مرز و بومشان برای ادامه پروژه‌های خود با ارتش ارتباط داشته و پروژه‌های راهبردی خود را ارائه می کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به بومی‌سازی و پیشرفت علمی این نیرو گفت: در حال حاضر 102 شرکت دانش بنیان طرف تعامل با ارتش هستند و در پادگان‌ها و کارخانجات ارتش جایگاهی را به آنها اختصاص داده‌ایم و با دانشگاه‌های کشور ارتباط علمی سازماندهی شده داریم.

وی در پایان گفت: سرمایه گذاری‌های صورت گرفته‌ی مادی و معنوی در زمینه علمی و فن‌آوری انجام شده است که امروزه در هر 23 رسته به اوج فن آوری رسیده و  از این سرمایه گذاری بهرمند شده ایم.

برچسب‌ها