کد خبر 164050
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر مطرح کرد؛

بیش از 400 هزار واحد صنفی در تهران فعال است/ لزوم صدور مجوز کسب و کار توسط شهرداری

بیش از 400 هزار واحد صنفی در تهران فعال است/ لزوم صدور مجوز کسب و کار توسط شهرداری

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر گفت: بیش از 400 هزار واحد صنفی در شهر تهران فعال است و شهرداری باید در زمینه صدور مجوز و کسب و کار ها دخیل باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح 20 اسفند ماه برگزار شد اظهار کرد: ما در شرکت ساماندهی کارهای متفاوتی را شروع کرده‌ایم و امروز به نقطه خوبی برای خدمات رسانی به شهروندان رسیده‌ایم.

وی افزود: ماموریت اصلی شرکت ساماندهی اجرای بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها است تا از ایجاد مشاغل مزاحم جلوگیری شود. شهرداری، امروزه برای اینکه شغلی در یک فضایی ایجاد شود دخیل نیست و اولین خواسته ما اصلاح این قانون است.

بیگی ادامه داد: چراکه به خاطر حضور نداشتن شهرداری در ایجاد فروشگاه ها و…، نمی‌توان مشکلات را رفع کرد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر گفت: در ایجاد و تاسیس شغل می‌توانیم نقش خوبی داشته باشیم؛ بالغ بر 20 هزار مزاحمت شغلی را ساماندهی کرده‌ایم و با تمهیدات این دسته موضوعات را پیش می‌بریم.

بیگی بیان کرد: 25 رسته شغلی اجازه فعالیت در شهر ها را مطابق قانون ندارند و در این امر تمرکز خوبی داشتیم. مشاغلی مانند طلاسازان، شیمیایی فروشان و … منطقه 12 بار زیادی به این منطقه وارد می‌کنند و در این راستا تفاهم نامه ای با شرکت شهرک های صنعتی داشتیم تا زمین به واحدهای صنفی واگذار شود.

وی با بیان اینکه امید است در 2 سال آینده به جایی برسیم که باری را از روی دوش شهر برداریم گفت: در زمینه واحدهای صنفی بدون مجوز، اتحادیه ها ورود پیدا می‌کنند و شهرداری در این امر دخیل نیست. بیش از 400 هزار واحد صنفی در شهر تهران فعال است و شهرداری باید در زمینه صدور مجوز و کسب و کار ها دخیل باشد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر درباره برخورد با دست فروشان و بساط گستری گفت: بیش از 46 نهاد و ارگان در این زمینه مسئولیت دارد و ما در شهرداری تهران مطالعه‌ای در زمینه نحوه تعامل با این افراد در سنوات مختلف داشتیم.

بیگی بیان کرد: اولین خواسته دست فروشان از ما جابه جا نکردن آن‌ها از همان فضا است و قصد داریم ساماندهی برای این افراد داشته باشیم؛ در خیابان هفت تیر، چهار راه ولیعصر، میدان خراسان و … فضایی ایجاد کرده‌ایم تا این افراد به صورت رایگان حضور پیدا کنند.

وی افزود: در تجریش 2 هزار کسبه شکایت داشتند و طبق تحقیق‌ها، 60 درصد از دست فروشان نیازمند به این کار هستند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر گفت: ما در شهرداری به دنبال ساماندهی موضوعات هستیم و ملاک بررسی‌ها، کارشناسان رسمی دادگستری هستند.

بیگی بیان کرد: آخرین قرارداد کیوسک‌های مطبوعات در تهران به 30 سال پیش باز می‌گردد و بیش از هزار کیوسک داریم که قرار نیست اضافه شوند. اولین تکلیف ما موضوع قرارداد مجدد با این افراد بود که انجام خواهد شد تا مشکلات این افرادحل شود.

وی افزود: خرید روزنامه و جرائد کم شده و چند رسته را به این کیوسک‌ها اضافه خواهیم کرد تا معیشت‌شان تامین شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با بیان اینکه ما همین هفته اخیر بازدیدی از کیوسک های تهران داشتیم گفت: برخی کیوسک‌ها در شهر تهران نیاز به جا‌به‌جایی دارند، چرا که چندسالی از جانمایی آن‌ها گذشته و برخی کیوسک ها در وسط یک معبر قرار دارند.

بیگی بیان کرد: تا به امروز حوزه دست فروشی مترو جزو حوزه ماموریتی ما نبوده و امسال به صورت داوطلبانه جلسات مشترکی با شرکت مترو داشتیم ‌‌و با هماهنگی قرار است اقداماتی را انجام دهیم.

برچسب‌ها