کد خبر 164046
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵

بسته وزارت نفت برای تامین پایدار گاز در شرق کشور

بسته وزارت نفت برای تامین پایدار گاز در شرق کشور

استاندار خراسان رضوی به بسته وزارت نفت برای تامین پایدار گاز در مناطق شرق و شمال شرق کشور اشاره کرد و گفت: با اجرای همه این پروژه‌ها امیدواریم که تا سال آینده که با سرما مواجه هستیم،‌ نه در بخش خانگی دچار چالش و مشکل باشیم و نه در بخش‌های مربوط به صنایع با قطع گاز مواجه شویم.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ «یعقوب علی نظری»، استاندار خراسان رضوی امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه خط انتقال 16 اینچ تربت‌جام با اشاره به بسته‌ای که در زمستان از سوی وزارت نفت مطرح شد، افزود: این بسته شامل احداث خطوط لوله گاز و فرآورده‌های نفتی به مناطق شرقی کشور، ساخت ایستگاه‌های تقویت فشار، ساخت مخازن ذخیره گازی و ال‌پی‌جی در شهرک‌های صنعتی است.

وی ادامه داد: با اجرای همه این پروژه‌ها امیدواریم که تا سال آینده که با سرما مواجه هستیم، نه در بخش خانگی دچار چالش و مشکل باشیم و نه در بخش‌های مربوط به صنایع با قطع گاز مواجه شویم.

پایداری گاز مناطق شرقی کشور با احداث خط لوله تربت‌جام

همچنین حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته، به صورت روزانه اجرای این طرح پیگیری می‌شد، افزود: مجوزهای قانونی برای اجرای این پروژه اخذ شده است.

وی ادامه داد: اجرای این خط لوله تا سال آینده باعث پایداری شبکه گاز در منطقه شرق کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان اینکه اقدامات لازم برای اجرای این طرح به سرعت انجام شد، گفت: قرارگاه خاتم به صورت جهادی ورود کردند.

افتخاری تاکید کرد: طراحی پایه به صورت کامل انجام و تمامی مجوزهای لازم اخذش شده است و با شروع اجرای این طرح در افق 25 ساله، پایداری شبکه گاز مناطق شرقی کشور تامین خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه انسانی مهم‌ترین سرمایه صنعت نفت است، گفت: تمامی حقوق نیروهای رسمی و پیمانکاری در این منطقه پرداخت شده است.

برچسب‌ها