کد خبر 164008
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

چند ساعت تا معرفی سرمربی تیم ملی/ قرعه به کدام گزینه می‌افتد؟

چند ساعت تا معرفی سرمربی تیم ملی/ قرعه به کدام گزینه می‌افتد؟

طبق وعده روز گذشته مهدی تاج، سرمربی تیم ملی امروز معرفی خواهد شد و چهار گزینه جدی در این خصوص مطرح است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ فدراسیون فوتبال چند وقتی است که درگیر انتخاب سرمربی جدید خودش است و طبق آخرین صحبت‌های مهدی تاج قرار است امروز گزینه نهایی معرفی شود و گمانه زنی ها در این خصوص به چند گزینه از جمله سانچز اسپانیایی، مونتلای ایتالیایی، امیر قلعه نویی و جواد نکونام می‌رسد.

بخش مهمی از صحبت‌های مهدی تاج اشاره دارد به اینکه به‌خاطر پرداخت مطالبات به یک سرمربی خارجی دچار مشکل هستند و هنوز هم گزینه داخلی روی میز آن‌هاست و از بین نفرات مدنظرشان که مذاکره با آن‌ها به نتیجه رسیده، امروز، شنبه، از فرد نهایی رونمایی خواهند کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال ضمن تأکید به اینکه برای انتخاب سرمربی تیم ملی نمی‌توانند معطل آزاد شدن منابع مالی در ای‌اف‌سی بمانند عنوان کرد باید هرچه سریع‌تر تکلیف نیمکت را مشخص کنند.

در میان صحبت‌های مهدی تاج مورد دیگری هم وجود داشت که با در نظر گرفتن آن می‌توان گفت گزینه نهایی تیم ملی داخلی خواهد بود و او تأکید کرده نباید مسیر گذشته را بروند و پرونده جدید مالی دیگری باز شود و ترس از تکرار اتفاقات ویلموتس و پرونده های مشابه مثل استراماچونی که استقلال درگیر آن شده است باعث شده فدراسیون به مربی داخلی گرایش پیدا کند.

تاج همچنین در صحبت‌های دیروزش یادآور شد محدودیت‌هایی برای پرداخت مطالبات به یک فرد خارجی دارند و با همه این تفاسیر تأکید کرده فردا (شنبه)، یک «سرمربی خیلی خوب» برای نیمکت تیم ملی انتخاب می‌کنند.

این اظهارات رئیس فدراسیون فوتبال ایران نشان می‌دهد احتمال انتخاب سرمربی داخلی بسیار بالاست، مگر اینکه طی ساعات آینده اتفاق خاصی رخ بدهد و تصمیم هیئت رئیسه دست‌خوش تغییر شود.

از بین گزینه‌های داخلی احتمال انتخاب امیر قلعه‌نویی بیش از سایر گزینه‌هاست؛ هرچند او از اینکه نامش در لیست فدراسیون فوتبال حضور داشته، کناره‌گیری کرده ولی بعید نیست در نهایت او فردا برای دومین بار هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد و البته نباید فراموش کرد، ممکن است گزینه دیگر داخلی نیز مدنظر تاج باشد.

گزینه دیگر فدراسیون فوتبال هم که در حال حاضر بدون تیم است و موافقینی در هیات رئیسه دارد جواد نکونام است که خودش هم تمایل زیادی به پذیرش این سمت دارد و رابطه خوب با بازیکنان تیم ملی هم پوئن مثبت دیگری برای اوست.

هرچند در بین گزینه های خارجی همچنان صحبت از سانچز اسپانیایی و مونتلای ایتالیایی مطرح است ولی با توجه به موارد بالا احتمال انتخاب سرمربی ایرانی بسیار زیاست و باید دید در نهایت خروجی جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال چه خواهد بود.

برچسب‌ها