کد خبر 164006
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷

یک شهید، یک درس؛

خواهرانم! اسلام به فداكارى شما احتياج دارد

خواهرانم! اسلام به فداكارى شما احتياج دارد

در قسمتی از وصیتنامه شهید سلیمانی آمده است: «خواهرانم؛ راه شهدا را زينب‌وار ادامه دهيد؛ چون اسلام به فداكارى شما احتياج دارد و اين را با اعمال‌تان نشان دهيد».

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید احمد سلیمانی در سال 1336 در شهر بافت (روستای قنات ملک) به دنیا آمد. وی در دروان خدمت خود در جنگ تحمیلی سمت‌های مختلفی از جمله معاون اطلاعات و عملیات و جانشین ستاد لشکر 41 ثارالله در عملیات‌های مختلف را بر عهده داشت.

احمد سلیمانی در عملیات‌های مختلف شرکت کرد و زمینه‌ساز پیروزی‌های بزرگی شد. او با اینکه در یکی از رشته‌های مهندسی دانشگاه اصفهان پذیرفته شده بود؛ اما نبرد علیه دشمن بعثی را بر مهندس شدن ترجیح داد و در جبهه ماند.

این شهید بزرگوار، سرانجام در مهر‌ماه 1363 در ارتفاعات میمک به همراه جمع دیگری از یارانش ابدی شد.

شهید حاج قاسم سلیمانی در سخنرانی بعد از تشییع پیکر و در اجتماع مردم در بیاناتش در خصوص شهید احمد سلیمانی فرمود: «با رفتن و شهادت احمد کمرم شکست».

در قسمتی از وصیتنامه شهید سلیمانی آمده است: «برادران حزب اللهى! بشتابيد سوى جبهه‏ ها؛ به خدا قسم هر كس در اين دانشگاه الهى شركت نكند، به‌زودى زود پشيمان خواهد شد.

... و اما خواهرانم! به ياد داريد كه پس از به شهادت رسيدن حسين (ع)، سرور شهيدان عالم- خواهر گرامى او را همراه زن و كودك و امام زين‏ العابدين (ع)، به اسارت گرفتند و اين شير زن قهرمان كربلا با آن اسيرى و مشقات زياد، باز هم مجلس يزيد را به لرزه درآورد؟ می ‏دانيد كه زينب (س) چه خوب دين خواهرى را به جا آورد و راه برادرش را ادامه داد و نگذاشت خون برادر پايمال شود؟ اما شما که اسير نيستيد؛ پس راه شهدا را زينب‌وار ادامه دهيد؛ چون اسلام به فداكارى شما احتياج دارد و اين را با اعمال تان نشان دهيد.

خواهران حزب ‏الله! بدانيد مهم‏ترين كار شما در برابر خون شهدا، فقط و فقط، حفظ حجاب است. شما با حجاب خود می ‏توانيد محكم ترين ضربه را به متجاوزين شرق و غرب وارد كنيد.

می ‏دانم كه لياقت شهادت ندارم؛ ولى اگر خداوند لطفى در حق اين حقير نمود و شهادت را نصيبم کرد، از تمامى شما می ‏خواهم كه برايم گريه نكنيد؛ چون طبق وعده خداوند، شهيدان زنده هستند و نزد خدايشان روزى می خورند. گريه و ناله خود را براى مظلوم كربلا، يعنى حسين (ع) و هفتاد و دو تن از ياران با وفايش كنيد؛ چون او مظلومانه به شهادت رسيد وكسى نبود برايش گريه كند. در صورتى كه جنازه‏ ام به دست آمد، دوست ندارم كسانى كه با ولايت فقيه و روحانيت مخالف هستند ، زير جنازه ام حاضر شوند؛ زيرا وجود اينان باعث عذاب روحم می ‏شود.».

برچسب‌ها