کد خبر 163892
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱

«حیات» گزارش می‌دهد؛

دو روز تا اعلام زمان سرمربی تیم ملی؛ گزینه نهایی جانشینی کی‌روش چه کسی است؟

دو روز تا اعلام زمان سرمربی تیم ملی؛ گزینه نهایی جانشینی کی‌روش چه کسی است؟

طبق وعده فدراسیون فوتبال، سرمربی جدید تیم ملی باید تا دو روز آینده مشخص شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ با وجود گذشت بیش از 3 ماه از پایان جام جهانی و قطع همکاری کی‌روش با فدراسیون فوتبال و تیم ملی هنوز سرمربی جدید این تیم از سوی فدراسیون فوتبال انتخاب و معرفی نشده است. با این وجود طی وعده مسئولان فدراسیون این گزینه تا 20 اسفند ماه یعنی تا دو روز دیگر معرفی خواهد شد و اگر در این خصوص خلف وعده نشود ابتدایی هفته آینده گزینه نهایی را خواهیم شناخت. با این تفاسیر به بررسی وضعیت گزینه های مربیگری تیم ملی می‌پردازیم:

 

گزینه‌های داخلی منتفی شدند؟

فدراسیون فوتبال از 7 مربی داخلی برای هدایت تیم ملی برنامه خواست که با انصراف یک به یک این نفرات روبرو شد و اگر چه گفته می‌شد برخی از این اسامی به شکل سوری در این فهرست گنجانده شدند و گزینه فدراسیون نبودند ولی در نهایت فقط یک گزینه به نام جواد نکونام در این فهرست باقی ماند که در حال حاضر مدافعی در بین اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ندارد.

شنیده‌ها از نشست اخیر هیات رئیسه فدراسیون فوتبال حاکی از آن است که تنها گزینه داخلی مورد وثوق فدراسیون فوتبال امیر قلعه‌نویی است که با وجود کناره‌گیری از ارائه برنامه برای هدایت تیم ملی هنوز اصرارهایی مبنی بر نشستنش روی نیمکت تیم ملی وجود دارد و اگر گزینه نهایی فدراسیون باشد باید برای جلب رضایت او در پذیرش این مسئولیت اقدام شود.

با این وجود مسئولان فدراسیون فوتبال بیشتر به جذب سرمربی خارجی تمایل نشان می‌دهند و به نظر می‌رسد سرمربی بعدی تیم ملی گزینه داخلی نباشد.

 

خمز، سانچز یا مونتلا؟

سه گزینه نزدیک به واقعیت در فدارسیون فوتبال در حال حاضر پاکو خمز، سرمربی اسپانیایی تراکتور به همراه دو گزینه دیگر یعنی سانچز، سرمربی سابق تیم ملی قطر و همچنین مونتلا، سرمربی ایتالیایی است که هرکدام موافقین و مخالفینی دارند.

پیش از این نام‌هایی مثل برانکو، استراماچونی و مورایس هم جزو گزینه ها بودند که دیگر در بین این اسامی حضور ندارند و به احتمال زیاد یکی از این سه نفر به عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی خواهند شد.

پاکو خمز، سرمربی تراکتور توانسته تحول خوبی در این تیم ایجاد کند و فوتبال هجومی و چشم نوازی ارائه دهد که توجه فدراسیون نشین ها را به خودش جلب کرده است.

از سوی دیگر سانچز هم آشنایی خوبی با فوتبال آسیا دارد ولی ضعف او در عملکردش روی نیمکت قطر خصوصاً در جام جهانی اخیر که باعث قطع همکاری او با این فدراسیون شده تردیدهایی در موردش ایجاد کرده است.

و نفر آخر این فهرست مونتلای ایتالیایی است که در سری آ رزومه قابل قبولی دارد ولی ضعف بزرگ او عدم تجربه سرمربیگری در تیم های ملی است که به طور کلی فضای متفاوتی از تیم های باشگاهی دارند.

در نهایت باید دید فدراسیون فوتبال با چه گزینه ای به توافق نهایی خواهد رسید. اگر خمز انتخاب نهایی فدارسیون باشد باید برای جلب رضایت باشگاه تراکتور هم اقداماتی از سوی فدارسیون فوتبال صورت بگیرد.

برچسب‌ها