کد خبر 163868
۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

در گفتگوی «حیات» با کارشناس مذهبی مطرح شد؛

بارزترین شاخصه عید نوروز صله رحم است / نوروز با آداب اسلامی چه شباهت هایی دارد؟

بارزترین شاخصه عید نوروز صله رحم است / نوروز با آداب اسلامی چه شباهت هایی دارد؟

کارشناس مذهبی گفت: نوروز مصادف با روزهایی است که خدای متعال با دست قدرت خودش زیبایی‌های طبیعت را نشان می‌دهد و تجدید حیات در نباتات انسان‌ را به یاد معاد می‌ اندازد.

حجت الاسلام حسین عباسی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات گفت: نوروز مصادف با روزهایی است که خدای متعال با دست قدرت خودش زیبایی‌های طبیعت را نشان می‌دهد و تجدید حیات در نباتات انسان‌ را به یاد معاد می‌ اندازد، زنده شدن مردگان در قیامت را تداعی می‌کند و بزرگداشت یاد معاد یک عمل پسندیده‌ است.

وی افزود: اسلام هیچ‌وقت با این موضوعات مخالف نیست یا این‌که در این ایام مردم اقدام به کارهایی می‌کنند که اسلام مردم را به آن کارها تشویق کرده مثل نظافت خانه، خانه‌تکانی، صله رحم، خوشحال کردن مؤمنین، از بین بردن دشمنی‌ها و برطرف کردن کینه‌ها، آزادی زندانیان این‌ها هم از دیدگاه اسلام باارزش است و اسلام با انجام این کار مخالفتی ندارد.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به بهترین اعمال عید نوروز گفت: بارزترین شاخصه عید نوروز همین صله رحم است که طبق روایات صله رحم عمر را طولانی می‌کند، کدورت را از بین می‌برد و محبت را بین مردم زیاد می‌کند.

کارشناس مذهبی در پایان افزود: البته در این ایام یک عادات غلطی هم وجود دارد که به خرافات نزدیک و اسلام هم با آن میانه خوبی ندارد مثل پریدن از روی آتش یا اعتقاد به نحوست سیزده و چیزهای دیگر که اسلام نه این موارد را قبول دارد و نه کسی که این کار را انجام بدهد می‌تواند ادعا کند که این اعمال یک اعمال اسلامی است.

برچسب‌ها