کد خبر 163852
۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

در گفتگوی «حیات» با کارشناس مذهبی مطرح شد؛

چگونه از روزهای پایانی ماه شعبان بهره کافی را ببریم؟

چگونه از روزهای پایانی ماه شعبان بهره کافی را ببریم؟

کارشناس مذهبی گفت: در روزهای پایانی ماه شعبان به اعمالی که در این ماه وارد شده اهمیت بیشتری داده شود تا با آمادگی روحی بیشتری وارد ماه رمضان شویم.

حجت الاسلام مهدی شفیعی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات ؛ درباره بهره بردن از روزهای پایانی ماه شعبان و استقبال از ماه رمضان گفت: در این روزها به روزه پنجشنبه آخر ماه اهتمام خاصی بدهید که در این روز اعمال به محضر حضرت حجت (عج) می‌رسد. همچنین به محاسبه اعمال، مراقبه، غسل، نماز توبه و مناجات شعبانیه و صلوات آن توجه خاص داشته باشید.

وی افزود: اعمالی هم در مفاتیح الجنان در پایان این ماه عظیم ذکر شده که انجام آنان توصیه می‌شود و همچنین به سایر اعمالی که در این ماه وارد شده در روز های پایانی اهمیت بیشتری داده شود تا با آمادگی روحی بیشتری وارد ماه رمضان شویم.

حجت الاسلام شفیعی گفت: در میان مقربان درگاه الهی ماه رمضان ابتدای سال محسوب می‌شود، لذا مومنان قبل از شروع این ضیافت بزرگ به محاسبه اعمال و توبه می‌پردازند تا با طهارت کامل نفس، به این ماه داخل شوند. با مطالعه شرح حال زندگی عارفان درمی‌یابیم که قبل از شروع ماه رمضان به تهذیب نفس خود می پرداختند تا با پاکی کامل سال معنوی خود را تحویل کنند.

برچسب‌ها