کد خبر 163804
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

پرسش و پاسخ کودکان با امام زمان(عج)

پرسش و پاسخ کودکان با امام زمان(عج)

کتاب «آقاجان سلام»، برای آشنایی کودکان با امام زمان عج در قالب پرسش و پاسخ با خود آن بزرگوار برای کودکان بزرگتر از هشت سال نوشته شده است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات، کتاب «آقاجان سلام»، برای آشنایی کودکان با امام زمان (عج) برای گروه سنی (ج) نوشته شده است. این کتاب در قالب پرسش و پاسخ با خود آن بزرگوار برای کودکان تنظیم شده است.

غلامرضا حیدری ابهری نویسنده این کتاب متولد 1348 نویسنده و محقق در حوزه تعلیم و تربیت کودکان است. او تحصیلات دوره ابتدایی و راهنمایی را در تهران گذراند. به خاطر علاقه به علوم دینی، تحصیلات دوره دبیرستان را نیمه تمام رها کرد و به شهر قم رفت.

حیدری ابهری در حوزه علمیه قم، تحصیل علوم دینی را آغاز کرد و از اساتید بزرگ حوزه بهره برد. وی سه سال نیز در مرکز فرهنگ و معارف قرآن به سؤالات کتبی دانش‌آموزان پاسخ می‌داد و سه سال با دارالحدیث همکاری می‌کرده است.

قسمتی از متن کتاب

آقاجان! یعنی شما از حال و روز تک‌تک ما با خبرید؟

بله که باخبرم. من امامم و امام، چشم بینای خدا در میان بندگان اوست. برای همین من از حال و روز تک‌تک شما اطلاع دارم. برای آن که حرفم را بهتر بفهمید، به این حکایت گوش بدهید:

قرن‌ها قبل یکی از پیروانم به نام «ابوالقاسم» هر ساله در نیمه‌ی شعبان –روز تولد من- به زیارت جدم امام حسین (ع) می‌رفت. در راه کربلا نیز همیشه اول به سامرا می‌آمد و از طریق نمایندگانم مرا از سفرش به کربلا باخبر می‌کرد. یک سال برای به کربلا دچار تردید و دودلی شد، اما وقتی ماه شعبان فرا رسید، با خود گفت:« زیارتی را که هر ساله انجام دادم، ترک نمی‌کنم.» و راهی کربلا شد. مثل سال‌های پیش این دفعه هم قبل از رسیدن به کربلا به سامرا آمد، با این تفاوت که این بار مرا از آمدنش باخبر نکرد. به نماینده‌ی من گفت:«آقا را از آمدنم باخبر نکنید. می‌خواهم زیارتم از هرگونه خودنمایی و ریایی خالص باشد.»

نماینده‌ی من هم رازداری کرد و از آمدن ابوالقاسم به سامرا با من حرفی نزد؛ ولی خب من که می‌دانستم. در همان روز دو درهم به نماینده‌ام دادم و گفتم:« این را ابوالقاسم بده و بگو: هرکس در پی انجام خواست و فرمان خدا باشد، خدا یاریش خواهد کرد.»

وقتی نماینده‌ی من آن دو درهم را به ابوالقاسم داد، او حسابی شگفت زده شد. تعجب کرد که چگونه من از آمدن وی با خبر شده‌ام.

چند روز گذشت. پیش از رفتن ابوالقاسم به کربلا، وی در همان سامرا بیمار شد. بیماریش آنچنان شدت یافت که خود را برای مرگ آماده کرد.

بدون آن که کسی به من خبر بدهد، از ماجرای بیماری ابوالقاسم هم آگاه شدم. آن‌گاه داروی شفا بخشی برایش فرستادم . از مرگ نجاتش دادم. (صفحه 44 و 45)

کتاب آقاجان سلام، برای آشنایی کودکان با امام زمان (عج) نوشته غلامرضا حیدری ابهری و تصویرگری مهشید رجایی در 96 صفحه مصور رنگی، در شمارگان دوهزار نسخه، با قیمت 70 هزار تومان و در سال 1401 توسط نشر جمال منتشر شد.

برچسب‌ها