کد خبر 163758
۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با «حیات»؛

ثبات قیمت‌ها عزم جدی می‌خواهد

 ثبات قیمت‌ها عزم جدی می‌خواهد

نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: سال 1402، سال عزم جدی برای ثبات قیمت‌ها است، بنابراین اجرایی‌شدن کالابرگ نیازمند اراده جدی از سوی مسئولین است که باعث آرامش و ثبات قیمت کالاهای اساسی می‌شود.

«عباس مقتدایی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ با اشاره به تصویب کالابرگ در صحن علنی مجلس گفت: در جلساتی که با حضور رئیس جمهور و نمایندگان مردم برگزار شد، توافقاتی برای ثبات قیمت کالاهای اساسی با قرار دادن آن در قالب کالابرگ موافقت شد که با این اقدام در سال 1402 شاهد نوسان قیمت در این کالاها نخواهیم بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه بنزین سهمیه ماهیانه افراد مشخص شده است و اگر فردی مازاد بر سهمیه بخواهد استفاده کند امکان خرید آزاد وجود دارد، لذا در حوزه خرید کالاهای اساسی با کالا برگ هم به همین روال میسر خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه گوشت، مرغ، روغن، برنج، قند و ...کالا‌های اساسی مردم هستند که دستخوش نوسانات قیمتی شده است، تصریح کرد: پیشنهاد ارائه کالابرگ به مردم در سال 1401 به دولت ارائه شده اما دولت بخاطر عدم وجود زیر ساخت‌های اجرایی، این طرح را به تعویق انداخت که امیدوارم در سال 1402 شاهد عملیاتی شدن این طرح باشیم.

وی افزود: در این خصوص تذکرات شفاهی به رئیس جمهور  داده شده و امیدواریم اقدامات شایسته در این حوزه به انجام برسد.

مقتدایی با بیان اینکه اجرای طرح کالابرگ در چند استان برای بررسی و شناخت مشکلات زیر ساختی است، گفت: همکاران رئیس جمهور عدم اجرای این طرح را به دلیل نبود زیرساخت‌ها و نرم‌افزارهای مربوط به تهیه و تنظیمات فنی اجرای کالابرگ دانستند، اما قول اجرایی شدن و آماده‌سازی زیر ساخت‌ها را در سال 1402 داده اند. 

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: سال 1402 عزم جدی برای ثبات قیمت‌ها است تا آرامش و ثبات در کالاهای اساسی ایجاد شود.

برچسب‌ها