کد خبر 163712
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

ستار همدانی در گفتگو با «حیات»:

ساپینتو روحیه جنگندگی خودش را به تیم منتقل کرده است/ سرمربی خارجی با این معیارهای فدراسیون فوتبال به درد تیم ملی نمی‌خورد

ساپینتو روحیه جنگندگی خودش را به تیم منتقل کرده است/ سرمربی خارجی با این معیارهای فدراسیون فوتبال به درد تیم ملی نمی‌خورد

پیشکسوت استقلال عقیده دارد با توجه به شرایط حال حاضر تیم ملی بهتر است سرمربی ایرانی روی نیمکت بنشیند.

ستار همدانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص تقابل روز گذشته استقلال و گل گهر و برتری آبی‌پوشان پایتخت در دقایق پایانی اظهار داشت: من این بازی را به طور کامل ندیدم و همان دقایق پایانی که دو گل هم در پی داشت را نگاه کردم برای همین تحلیل درستی از کل بازی نمی‌توانم داشتم باشم. نکته مهمی که می‌توان به آن اشاره کرد تعویض خوب ساپینتو و به میدان آمدن رضا میرزایی بود که جریان بازی را تغییر داد. این نشان از شناخت دقیق ساپینتو از توانایی بازیکنانش و تحلیل درست او روی بازی دارد که با یک تعویض مناسب جریان بازی را به سود تیم خودش تغییر داد.

وی در مورد تقدیر از استقلالی‌های سابقِ گل گهر در ابتدای بازی گفت: این رفتارهای قشنگی است که باید در فوتبال ما بیشتر دیده شود. اینکه در کنار رقابت جوانمردانه، احترام هم را تحت هر شرایطی حفظ کنیم. هر کس حتی یک دقیقه با لباس استقلال به میدان رفته باشد احترامش همیشه برای این تیم و هوادارانش واجب است، خصوصاً یکی مثل امیر قلعه‌نویی که سال‌ها به عنوان بازیکن و سرمربی عمرش را پای این تیم گذاشته و افتخارات زیادی هم کسب کرده است. وقتی تصاویر مربوط به این موضوع را در فضای مجازی دیدم واقعاً خوشحال شدم و امیدوارم شاهد رفتارهای این چنینی بیشتری در فوتبال ایران باشیم.

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت استقلال در لیگ برتر توضیح داد: استقلال با ساپینتو نتایج خوبی می‌گیرد و اگرچه ایرادات رفتاری به او روی نیمکت که باعث شده بازی‌های زیادی محروم باشد هم وجود دارد ولی خب چیزی که مشخص است روحیه جنگندگی بالای اوست که به تیم هم منتقل شده است و وقتی در یک بازی تیم تا دقیقه 95 برای پیروزی می‌جنگد این موضوع به اثبات می‌رسد.

همدانی در مورد رقابت بالای جدول استقلال با پرسپولیس و سپاهان هم گفت: لیگ جذابی داریم و اصلا قابل پیش بینی نیست که در ادامه چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. بازی های مهم و شش امتیازی زیادی باقی مانده که در این بین تعیین کننده است. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که این رقابت تا ثانیه های پایانی لیگ برتر به احتمال زیاد ادامه خواهد داشت و اینطور نیست که یک تیم 1-2 هفته زودتر قهرمانی‌اش مسجل شود.

وی در پایان با اشاره به وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی و بحث داخلی و خارجی بودن آن هم توضیح داد: فدراسیون فوتبال شناخت از فوتبال ایران را یک معیار برای انتخاب سرمربی خارجی در نظر گرفته که با این معیار سرمربی مناسبی برای تیم ملی پیدا نخواهد شد و معیار مناسبی نیست. سرمربی تیم ملی باید با مطالعه انتخاب شود. ضمن اینکه ما زمان را هم از دست داده‌ایم و من با این شرایط مربی داخلی را مناسب تر می‌دانم.

برچسب‌ها