کد خبر 163673
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶

قاضی‌زاده هاشمی مطرح کرد؛

حمایت بنیاد شهید از ایثارگران کارآفرین

حمایت بنیاد شهید از ایثارگران کارآفرین

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با تلاش بنیاد شهید و جامعه هدف، فرصت اشتغال برای خانواده‌‌هایی که فرزندان آن‌ها شغل ندارند ایجاد خواهیم کرد. قصد داریم با توسعه خطوط تولید و کسب و کارهای راه اندازی شده، فرصت های مناسبی در اختیار جامعه هدف قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر امروز 15 اسفند ماه در نخستین جشنواره کارآفرینی ایثارگران اظهار کرد: جامعه بزرگ ایثار و شهادت یک جامعه جهادی است. مجاهد فردی آرمان گرا است که برای کسب آرمان خود حاضر به فداکاری و حرکت مستمر برای رسیدن به نتیجه است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: یک فرد مجاهد به خود فکر نمیکند، بلکه به جامعه فکر می‌کند و در این راه جان و ... خود را فدا می‌کند.

وی با بیان اینکه پدران شهدا مجاهد هستند , فرزندان خود را در این مسیر فدا کرده‌اند گفت: ما به کارآفرینان ایثارگر نگاه مجاهدانه داریم، اگر شغلی راه اندازی می‌کنند با هدف ثروت نیست و نیت آن‌ها رضای خدا است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از وظایف ما حمایت از ایثارگران در حوزه توسعه اشتغال است افزود: ما در حوزه نخبگان، سرآمدان و چهره های علمی اقداماتی را در عرصه های متفاوت انجام می‌دهیم. هدف ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و برای ترویج باید الگوسازی مناسب برای جامعه انجام داد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه در جامعه باید تولید وجود داشته باشد گفت: یکی از اهداف ما در جامعه ایثارگری، انجام اقدام ترویجی در بین جامعه هدف و سایر هموطنان است.

وی گفت: ایثارگران در این جشنواره نیز کارهای بزرگ و افتخار آمیزی انجام داده‌اند و با کمی توجه می‌توان استعدادهای جامعه ایثارگری را نشان داد و داشته‌های بزرگ این جامعه را باید معرفی کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: با تلاش بنیاد شهید و جامعه هدف، فرصت اشتغال برای خانواده‌‌هایی که فرزندان آن‌ها شغل ندارند ایجاد خواهیم کرد. قصد داریم با توسعه خطوط تولید و کسب و کارهای راه اندازی شده، فرصت های مناسبی در اختیار جامعه هدف قرار دهیم.

وی با بیان اینکه قصد داریم برای جوانان فرصت شغلی خوبی در زمینه غیر دولتی فراهم شود گفت: سال جاری نزدیک به 70 هزار نفر استخدام دولت شده‌اند که نزدیک به 25 درصد از این آمار از خانواده ایثارگران است. در همین راستا باید فرصت‌های شغلی در بخش غیر دولتی را داشته باشیم که امیدواریم با کمک ایثارگران کارآفرین این امر هم محقق شود.

برچسب‌ها