کد خبر 163647
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

بزرگی معاون پارلمانی بنیاد شهید در گفتگو با «حیات»:

وظیفه ما ارائه خدمات بدون در نظر گرفتن درصد جانبازی است/ تخصیص صحیح منابع و توازن مصارف پیش زمینه ارائه خدمات به جامعه هدف بنیاد شهید

وظیفه ما ارائه خدمات بدون در نظر گرفتن درصد جانبازی است/ تخصیص صحیح منابع و توازن مصارف پیش زمینه ارائه خدمات به جامعه هدف بنیاد شهید

سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه خدمات بدون در نظر گرفتن وضعیت شهادت، اسارت، ایثارگری و درصد جانبازی را وظیفه این بنیاد دانست و گفت: تخصیص صحیح منابع و توازن مصارف، پیش زمینه ارائه ی خدمات مناسب به جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

محسن بزرگی سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: ارائه خدمات به خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران و آزادگان از افتخاراتی است که خداوند توفیق آن را به ما عطا کرده و خانواده های شهدا، جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل این عزیزان که چشم و چراغ این ملتند شایسته تخصیص و برخورداری از کاملترین امکانات در زمینه خدمات درمانی و بیمه همگانی رایگان هستند. محدودیت منابع نباید مانع تخصیص اعتبارات مندرج در قانون بنا بر استحقاق این عزیزان و ارایه خدمات رایگان به ایشان شود. منطق اقتضا دارد که مجلس محترم به این خواسته‌ی حق خانواده بزرگ ایثار و شهادت توجه ویژه نموده و با تخصیص صحیح بودجه و خدمات بیمه‌ای موجب رفع محدودیت‌های بنیاد در ارائه وظایف و خدمات رایگان به جامعه هدف گردد به نحوی که علاوه بر خانواده های معظم شهدا، کلیه جانبازان عزیز (با هر درصد جانبازی)، آزادگان و افراد تحت تکفل آنان از مزایای قانون و خدمات رایگان بهره مند شده و بنیاد شهید و امور ایثارگران در ایفای وظایف قانونی و خدمت رسانی با مشکلی مواجه نشود اما نکته قابل توجه این است که باید بین منابع و مصارف توازنی ایجاد شود تا در روند ارائه خدمات درمانی شرمنده این عزیزان نشویم.

بزرگی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران بر حسب منابع موجود و در اختیار اقدام به متعادل سازی بیمه می کند.

سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: مادران و پدران شهیدی را تحت حمایت داریم که به علت کهولت سن نیاز درمانی بیشتری داشته و یا جانبازان 70 درصدی که نیاز خاص درمانی دارند و یا جانبازان عزیزی که تامین احتیاجات دارویی و درمانی ویژه آنها دارای اولویت است.

بزرگی با اشاره به قانون جامع ایثارگران اظهار داشت: حدود خدمات بهداشتی و درمانی قابل ارائه به خانواده شاهد، جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل ایشان طبق مفاد قانون بیمه همگانی درمانی کشور و قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و اصلاحات قوانین یاد شده می باشد. همچنین تامین 100 درصد هزینه بهداشتی درمانی به صورت بیمه سلامت، بیمه همگانی، بیمه مکمل و بیمه خاص خانواده شاهد، جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل آنان بر عهده دولت بوده و اعتبارات آن هر ساله بر اساس تعداد و سرانه در قوانین بودجه سنواتی به صورت 100 درصد تخصیص یافته منظور می گردد.

بزرگی گفت: با منابع محدود نمی توان صد در صد خدمات را ارائه داد و کلمه «تا» در بند مورد نظر اجازه خدمات بهتر و با کیفیت تری به جامعه هدف که نیاز بیشتری را دارد، می داد. به عنوان مثال والدین معظم شهدا که سالمند شده و یا جانبازان 70 درصد و بالاتر نیازهای درمانی و بهداشتی بیشتری دارند که بنیاد باید به این مهم توجه ویژه کند.قطعا رفع این معضل توجه ویژه نمایندگان خدوم ملت در مجلس شورای اسلامی را می طلبد تا منادیان فرهنگ ایثار و شهادت و پیش قراولان این عرصه مورد توجه لازم قرار گرفته و با تصویب بودجه شایسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارائه این تکلیف یاری نماید زیرا اگر بودجه تعیین شده توسط مجلس محترم محدود باشد بنیاد در ارائه خدمات با دشواری مواجه شده که این بر خلاف میل مدیران بنیاد است.

برچسب‌ها