کد خبر 163643
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

تذکر نمایندگان مردم به مسئولین اجرائی کشور

تذکر نمایندگان مردم به مسئولین اجرائی کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی به رئیس جمهور و وزرا تذکر کتبی دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی درنشست علنی نوبت عصر، تذکرات کتبی به مسئولان اجرایی کشور به شرح زیر قرائت شد:

1- تذکر روح الله حضرت‌پور نماینده ارومیه به وزیر راه و شهرسازی: لزوم بازنگری در کاهش تعداد پرواز فرودگاه ارومیه.

2- تذکر محمدرضا احمدی نماینده رشت به همراه جمعی از نمایندگان به ریاست جمهوری و وزیر نیرو: لزوم ارائه برنامه وزارت نیرو در زمینه‌های آب، فاضلاب، برق و مدیریت منابع برای سال آینده.

3- تذکر رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: لزوم تخصیص بودجه جهت بازسازی غارت‌های تاریخی و گردشگری بخش دیلمان.

همچنین تذکر به همراه جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم تدبیر در خصوص ایجاد قرارگاه ترکیبی در دولت با هماهنگی با سایر بخش‌های نظارتی.

4- تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر اقتصاد و امور دارایی: ضرورت پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری. همچنین تذکر به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: لزوم رسیدگی به قطعی زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها و شهرهای استان گیلان.

5- تذکر جعفر قادری نماینده شیراز به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت برخورد با آژانس‌ها و شرکت‌های هواپیمایی که خودسرانه قیمت بلیت پروازها را افزایش داده‌‌اند. همچنین تذکر به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسریع در حل مشکل استفاده از زمین‌های شرکت‌های تابع وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل طرح‌ها.

6- تذکر ابراهیم نجفی نماینده آستانه اشرفیه به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: لزوم توجه به زیرساخت‌های ارتباطی شهرستان آستانه اشرفیه.

7- تذکر عبدالناصر درخشان نماینده ایرانشهر به وزیر راه و شهرسازی: لزوم افزایش پروازهای فرودگاه ایرانشهر با توجه به محدودیت پروازها.

8- تذکر سید محمود نبویان نماینده تهران به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر امور خارجه: لزوم برخورد دیپلماتیک به دولت آلمان در خصوص دخالت در پرونده‌های قضایی دولت ایران.

9- تذکر احمد راستینه نماینده شهرکرد به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم افزایش پروازهای فرودگاه شهرکرد.

10- تذکر محمدرضا احمدی نماینده رشت به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی: ضرورت احداث تصفیه‌خانه در محل بیمارستان‌های خصوصی و دولتی شهرستان رشت. همچنین تذکر به همراه جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم و کنترل میزان آلودگی هوا، فاضلاب بیمارستان‌ها و شهرک‌های صنعتی شهر رشت توسط سازمان حفاظت از محیط زیست.

11- تذکر رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم تسهیل در پرداخت یارانه رسانه‌های داخلی. همچنین تذکر به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: لزوم تسهیل در تخصیص دستگاه ام.آر.آی به بیمارستان دکتر پیروز شهرستان لاهیجان و همچنین دستگاه سی.تی.اسکن به بیمارستان غدیر شهرستان سیاهکل.

12- تذکر محمدحسن آصفری نماینده اراک به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم بهره‌برداری از فرودگاه اراک برای پروازهای داخلی و خارجی.

13- تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم اجرای قانون پرداخت خسارت به منازل مسکونی بر اثر حوادث آتش‌سوزی.

14- تذکر الهویردی دهقانی نماینده ورزقان به وزیر صمت: لزوم رسیدگی به مشکلات عدیده باشگاه‌ فرهنگی و ورزشی مس سونگون شهرستان ورزقان.

15- تذکر جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم تدبیر در خصوص ایجاد قرارگاه ترکیبی در دولت با هماهنگی با سایر بخش‌های نظارتی.

برچسب‌ها