کد خبر 163630
۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶

در گفتگوی «حیات» با علی رویین تن مطرح شد؛

«آتش و گلستان» روایتگر زندگی شهید ابراهیم هادی

«آتش و گلستان» روایتگر زندگی شهید ابراهیم هادی

مستند «آتش و گلستان» به قلم و روایت علی رویین تن درباره شهید ابراهیم هادی ساخته میشود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ مستندی درباره شهید ابراهیم هادی قبل از فیلم بلند شهید هادی توسط علی رویین تن ساخته می شود. تصویر برداری این مستند از دو سال پیش  شروع شده و اینک رویین تن تصمیم دارد قبل از شروع فیلم سینمایی چریک که مربوط به زندگی شهید ابراهیم هادی است مستند آتش و گلستان را در همین موضوع به نمایش بگذارد. 
 مستند آتش و گلستان نمایشی از تلاش کارگردان و 7 محققی است که برای یافتن حرفهای تازه در خصوص شهید ابراهیم هادی به سراغ رفقای او می روند. علی رویین تن فیلمنامه نویس، تهیه کننده و کارگردان این اثر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات با بیان اینکه این روزها مشغول ساخت مستندی درباره زندگی ابراهیم هادی است، اظهار کرد: نزدیک به 6 سال است که درباره زندگی این شهید مطالعه میکنم و امیدوارم تولید مستند تا چند ماه آینده به پایان برسد.
 وی درباره علت انتخاب شهید ابراهیم هادی گفت: من معتقدم آنچه این روزها نایاب شده فتوت است و ابراهیم هادی سرآمد فتوت و جوانمردی بود. این شهید آموزه هایی در زندگی خود دارد که باید چراغ راه امروز جوانان باشد. 
این کارگردان با اشاره به اینکه از عوامل فیلم در هیچ کجا نامی برده نشده افزود: عوامل ساخت بر این باورند برای ساخت روایتی از گمنامی نباید دلبسته نام و نشان بود. ابراهیم هادی جمله خوبی دارد که میگوید کار برای رضای خدا نیازی به سر و صدا ندارد.
وی در پایان تصریح کرد: در کنار ساخت این مستند نیز مشغول ساخت یک فیلم سینمایی درباره همین شهید بزرگوار هستم که یک ویژگی بارز دارد و آن هم اینکه جدا از شهید هادی که محور اصلی فیلم است، دیگر شخصیت های برجسته هشت سال دفاع مقدس هم مد نظر هستند. جوانانی که شاید اگر امام حسین (ع) هم چنین یارانی داشتند واقعه کربلا شکل دیگری به خود می گرفت.  تمام سعی ام در ساخت فیلم این بود که از کلیشه های رایج در این حوزه پرهیزکنم.

خبرنگار: یاسمن رودباری

برچسب‌ها