کد خبر 163618
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، اعلام کرد؛

شناسایی 6 هزار و 378 نفر راننده پرخطر در سطح شهر تهران/نگاه خودرو محور باید از شهر دور شود

شناسایی 6 هزار و 378 نفر راننده پرخطر در سطح شهر تهران/نگاه خودرو محور باید از شهر دور شود

سردار «حمیدی»، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که ظهر امروز 15 اسفند ماه برگزار شد، گفت: از ابتدای سال جاری، در حوزه‌های مختلفی ماموریت‌های خود را انجام دادیم و در سال گذشته 6 هزار و 378 نفر راننده پرخطر را در سطح شهر تهران شناسایی کرده و با مجوز قضائی احضار و در کلاس‌های آموزشی پلیس شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ سردار «محمدحسین حمیدی»، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که ظهر امروز 15 اسفند ماه برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، در حوزه‌های مختلفی ماموریت‌های خود را انجام دادیم و در سال گذشته 6 هزار و 378 نفر راننده پرخطر را در سطح شهر تهران شناسایی کردیم که با مجوز قضائی احضار و در کلاس‌های آموزشی پلیس شرکت کردند.

وی با بیان اینکه بعد از کلاس آموزشی هیچ‌گونه تخلفی از این افراد دیده نشد که جای امیدواری دارد، گفت: به صورت میدانی 75 هزار راکب موتورسیکلت را در محل و در خیابان آموزش میدانی در قالب طرح موتوریار دادیم و بخش زیادی از اینها با رصد سامانه‌ای، هیچ‌گونه تخلف دیگری مرتکب نشدند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در حوزه آلودگی هوا پلیس وظایف خود را به صورت کامل در دستور کار قرار داد و سه میلیون و 455 هزار و 652 بار خودروهای متعدد را به‌ دلیل معاینه فنی اعمال قانون و 245 هزار و 886 دستگاه خودرو دودزا را به پارکینگ هدایت کرده‌ایم.

سردار حمیدی بیان کرد: در خصوص کامیون‌های حمل بتن با همکاری معاونت حمل و نقل شهرداری به رغم افزایش تردد این خودروها، حوادث مرتبط با آنها 20 درصد کاهش یافت.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بیش از 60 درصد کاهش تخلفات در پی ساماندهی جرثقیل‌های امدادی صورت گرفته است.

وی گفت: آموزش، اعمال قانون، اطلاع‌رسانی و… داریم و ما از تمامی ظرفیت‌ها برای بهبود جریان ترافیک و رسیدگی به تخلفات استفاده می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: ما تا 1 فروردین حجم تردد ها را داریم و از 1 فروردین به بعد بار ترافیکی تهران کاهش پیدا می‌کند. موضوع ستاد خدمات سفر در عید نوروز را پیگیری می‌کنیم و همانطور که از تهران به شهرهای دیگر سفر می‌کنند، سفرهایی نیز به تهران خواهیم داشت.

حمیدی در ادامه با اشاره به اینکه ما رشد جمعیت و افزایش شماره‌گذاری را در شهر تهران داریم، گفت: در زمینه حمل و نقل عمومی در سال 1402، 46 درصد بودجه شهرداری تهران به حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در حوزه انضباط‌بخشی ترافیک با اجرای طرح جناغی انضباط‌بخشی عملیاتی شد و هشت هزار و 625 راننده که اصرار به تخلف داشتند اعمال قانون و جریمه شدند، گفت: در تونل نیایش به لحاظ پررنگ بودن حضور پلیس، انضباط بیشتر است که این امر، روانی ترافیک را نیز در پی داشته و ما در این خصوص طرح‌های مشترکی را نیز با شهرداری تهران داریم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طرح‌های اجرا شده در حوزه ایمنی اثرگذار بوده و کاهش حوادث را در پی دارد. 

وی با بیان اینکه بسیاری از گره‌های ترافیکی با اجرای این طرح‌ها برطرف شده گفت: 486 محل پرتصادف طی سال جاری با کمک شهرداری اصلاح شد تا دیگر در آن نقاط تصادفی رخ دهد و نزدیک به 20 کیلومتر نیوجرسی جایگزین نرده‌ها و گاردریل‌های فرسوده شده است.

سردار حمیدی با اشاره به اینکه 196 نقطه‌ای که باعث گره‌های ترافیکی می‌شد، اصلاح شد گفت: نگاه خودرو محور باید از شهر دور شود و توسعه‌های خودرو محور به حداقل برسد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: با توجه به شرایط متفاوت جوی سال جاری شاهد چندین مرحله بارش برف و نزولات آسمانی بودیم که حوزه خدمات شهری شهرداری تلاش‌های خوبی کرد.

وی درباره بار ترافیکی تهران در روزهای پایانی سال گفت: در کوتاه‌مدت با حمایتی که از پلیس صورت گرفت، 16 درصد توان عملیاتی ما تقویت شد و از ابتدای اسفندماه بدون چالش انضباط بیشتر را در سطح شهر شاهد هستیم و از نیمه اسفندماه به بعد نمایشگاه‌های فصلی در تهران شروع خواهد شد و در کنار آن بارندگی نیز در پیش خواهد بود که می‌تواند کندی ترافیک را بیشتر کند و توقف‌ها را طولانی‌تر کند.

وی ادامه داد: این موضوع می‌طلبد که مردم همکاری داشته باشند و تا جای ممکن از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، همچنین امیدوارم با همراهی همه بخش‌ها جشن نیمه شعبان به‌خوبی برگزار شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه سهم موتورسیکلت در حوادث منجر به فوت شش درصد با اجرای طرح موتوریار کاهش پیدا کرده است، گفت: امیدواریم در سال آتی با اجرای طرح‌های برنامه‌ریزی شده در حوزه انضباط ترافیکی بیش از پیش توفیق داشته باشیم. تهران روزانه میانگین هزار و 700 فقره تصادف دارد و این عدد در روزهای بارانی تا دو هزار و 400 مورد نیز می‌رسد.

سردار حمیدی بیان کرد: روزانه به‌طور میانگین نزدیک به 70 نفر مصدوم در حوادث و سوانح رانندگی داریم و هر دو روز نیز میانگین سه نفر فوتی داریم که در 10 ماهه امسال 462 نفر متوفی در جریان تصادفات داشته‌ایم.

برچسب‌ها