کد خبر 163607
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

معاون سازمان منابع طبیعی اعلام کرد؛

بهره‌برداری از 161 پروژه منابع طبیعی/ تعیین تکلیف لایحه آبخیزداری در سال 1402

بهره‌برداری از 161 پروژه منابع طبیعی/ تعیین تکلیف لایحه آبخیزداری در سال 1402

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، اعلام کرد: 161 پروژه آبخیزداری با اعتبار 500 میلیارد تومان در هفته منابع طبیعی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ از وزارت جهاد کشاورزی، «حسن وحید»، به مناسبت هفته منابع طبیعی درباره اعتبارات جدید آبخیزداری، افزود: سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغ دو هزار و 360 میلیارد تومان به طرح آبخیزداری کشور از محل تهاتر نفت تخصیص داد.

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار داشت: با تخصیص این مبلغ، اعتبارات آبخیزداری جهش چند برابری پیدا می‌کند.

وحید تصریح کرد: از اعتبارات 1500 میلیارد تومانی بودجه 1401 آبخیزداری تا کنون 33 درصد آن پرداخت شده است.

تعیین تکلیف لایحه آبخیزداری در سال 1402

معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور درباره وضعیت لایحه آبخیزداری گفت: این لایحه که با همکاری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، بدنه دولت و دانشگاه‌ها آماده شده در 19 مهرماه امسال به دولت ارسال شد و اکنون در کمیسیون زیربنایی دولت، کلیات آن مصوب شده است.

وی پیش‌بینی کرد: در سه ماهه نخست سال 1402 این لایحه مراحلش را طی کند.

وحید گفت: پروژه‌های آبخیزداری با خلا قانونی مواجه نیستند، اما در مورد انسجام سازمانی و نقش مشارکت مردم و یا برای آن که مدیریت حوزه آبخیز با چالش زیست محیطی مواجه نشود، تهیه و تصویب این لایحه ضروری بود.

برچسب‌ها