کد خبر 163581
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

پیش‌بینی قیمت دلار 15 اسفند 1401

پیش‌بینی قیمت دلار 15 اسفند 1401

دیروز قیمت دلار در مرکز مبادله و بازار آزاد کاهش داشت. کاهش هزار تومانی قیمت در هر دو بازار نشان از فاز انتظاری معامله‌گران ارز دارد. علاوه بر این، دلار در انتظار نتیجه شورای حکام است تا تعیین تکلیف شود.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ قیمت دلار دیروز در مرکز مبادله و بازار آزاد کاهش داشت. روز گذشته قیمت دلار روند افزایشی محدودی داشت و بازار نسبت به سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در فاز انتظاری فرو رفت.

تحلیلگران معتقدند بازارهای مالی منتظر نتایج سفر گروسی هستند تا دریچه‌ای برای مذاکرات برجام باز شود. یکشنبه نیز مانند دیروز حضور فروشندگان و خریداران در بازار قوی نبود اما قیمت دلار برخلاف روز گذشته نوسانات کاهشی محدودی داشت.

اختلاف 9 هزار تومانی ارز مبادله‌ای و آزاد

دیروز قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا کاهش هزار و 237 تومانی داشت. اسکناس آمریکایی 43 هزار و  579 تومان در این مرکز کشف قیمت شد. از سوی دیگر قیمت دلار در بازار آزاد نیز به پله دوم کانال 50 هزار تومانی برگشت. در حال حاضر قیمت دلار در بازار آزاد و مرکز مبادله‌ای 9 هزار تومان تفاوت قیمت دارد.

قیمت درهم که در ابتدای هفته گذشته تا کانال 16 هزار تومانی هم پیشروی کرده بود و فعلان بازار این افزایش قیمت حواله درهم را هشداری برای افزایش قیمت دلار در تهران می‌دانستند، امروز در کانال 14 هزار تومانی قرار گرفت و با قیمت 14 هزار و 800 تومان معامله شد. قیمت دلار هرات نیز کاهش داشت و به نرخ 52 هزار و 100 تومان رسید.

آینده دلار به نتیجه شورای حکام گره خورد؟

با وجودی که بازار ارز در انتظار نتیجه سفر گروسی به تهران است، اما از سوی دیگر در روزهای آینده نشست شورای حکام نیز پیش‌روست؛ به اعتقاد تحلیلگران نتیجه این شورا اهمیت بیشتری از سفر گروسی به تهران دارد.

با توجه به چنین اظهاراتی می‌توان گفت که برخی معامله‌گران انتظار دارند که نوسان دلار پس از نشست شورای حکام به شکل معناداری افزایش پیدا کند و بازار از وضعیت مدارا خارج شود. به نظر می‌رسد دلار در روز جاری نیز به شکل قابل توجهی افت یا افزایش قیمت را تجربه نکند تا اواسط این هفته تعیین تکلیف شود.

برچسب‌ها