کد خبر 163567
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

جرائم عوارض نوسازی از سال 1348 تا به امروز بخشیده شد

جرائم عوارض نوسازی از سال 1348 تا به امروز بخشیده شد

مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز 15 اسفند ماه در خصوص توزيع قبوض عوارض پایدار شهری برگزار شد، گفت: امسال در بهترین  نحو ممکن قرار است قبوض به دست شهروندان برسد ‌و‌ اصحاب رسانه نقش پر رنگی در آگاه سازی مردم دارند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات، علی خوشنود مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز 15 اسفند ماه در خصوص توزيع قبوض عوارض پایدار شهری برگزار شد اظهار کرد: امسال در بهترین  نحو ممکن قرار است قبوض به دست شهروندان برسد ‌و‌ اصحاب رسانه نقش پر رنگی در آگاه سازی مردم دارند.

وی افزود: با اطلاع رسانی خوب، هم مردم آگاه می‌شوند چه تخفیف هایی برای آن‌ها در نظر گرفته شده و هم به شهرداری برای وصل درآمد کمک خواهد شد.

مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران بیان کرد: امسال پیشنهاد داده ایم از پشت قبض به عنوان خدمات انجام شده سال 1401 و برنامه های سال 1402 استفاده کنیم تا بر روی پشت قبض چاپ شوند.

خشنود با بیان اینکه روز گذشته با کلیه اصناف شهر تهران جلسه ای داشتیم گفت: در زمینه عوارض نوسازی، قانونی داشتیم که اگر کسی عوارض خود را پرداخت نمیکرد مشمول جریمه می‌شد، اما امسال کلیه این جرایم را بخشیده‌ایم.

مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران بیان کرد: ما 10 درصد جایزه خوش حسابی علاوه بر بخشودگی جرائم در نظر گرفته ایم. 

وی ادامه داد: لایحه ای به شورای شهر برده‌ایم و‌موافقت شد پسماند کسبه برای سال 99 به نرخ همان سال محاسبه شود و فرصتی مناسب برای اصناف در نظر گرفته شده تا بدهی های سال 99 را به نرخ همان سال پرداخت کنند.

خشنود گفت: توزیع قبوض در سال های گذشته توسط همکاران پست انجام می‌شد، اما امسال تصمیم گرفته شده این اتفاق توسط همکارانمان در شهرداری نواحی انجام شود.

وی با بیان اینکه 3 میلیون و 335 هزار فیش امسال صادر شده است گفت: بیش از 2 میلیون و 700 هزار فیش مربوط به عوارض نوسازی در شهر تهران است.

خشنود ادامه داد: باید اطلاع رسانی کنیم که فرصت بخشودگی بزرگ برای عوارض شهروندان در نظر گرفته شده است؛ سال های گذشته برخی افراد ناراضی بودند که فیس به دستشان نرسیده و امسال همکاران شهرداری توزیع می‌کنند.

مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران گفت: در آینده هر ماه میزان بدهی افراد را پیامک خواهیم کرد و امسال نیز برای برخی از شهروندانی که اطلاعات آن ها را داشتیم پیامک ارسال شد.

وی ادامه داد: 500 هزار پیامک امسال در این زمینه ارسال شده و از سال آینده با جمع آوری اطلاعات، برای تمامی شهروندان پیامک خواهیم داد.

خشنود گفت: از 10 اسفند ماه قبوض عوارض پایدار در قالب قبوض نوسازی، پسماند مسکونی، کسبه و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند توزیع شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قوانین جدیدی تصویب شده است تصمیم گرفتیم امسال یا بهترین نحو ممکن قبوض را با دست شهروندان برسانیم.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری با اشاره به قوانینی که امسال وضع شده است اظهار کرد: در بحث عوارض نوسازی اگر کسی عوارض خود را پرداخت نمی‌کرد مشمول جریمه می‌شد اما کلیه این جرایم بخشوده شده است و این بخشودگی از سال 1348 تا 1400 و برای تمام شهروندان کشور را شامل می‌شود.

برچسب‌ها