کد خبر 163553
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸

«حیات» از آخرین تحولات حقوقی کارکنان و بازنشستگان در سال 1402 گزارش می دهد؛

افزایش 20 درصدی حقوق در سال 1402/ مستمری والدین شهدا، معادل حداقل حکم حقوقی بازنشستگان شد

افزایش 20 درصدی حقوق در سال 1402/ مستمری والدین شهدا، معادل حداقل حکم حقوقی بازنشستگان شد

در بیست و یکمین جلسه بررسی بودجه 1402 کشور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شهر تهران افزایش 20 درصدی حقوق در سال 1402 را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ مجلس شورای اسلامی در نوبت شبانه بررسی بودجه 1402 کشور را با حضور 195 نفر از نمایندگان با ریاست محمدباقر قالیباف آغاز کرد.

در ابتدای این جلسه بررسی بند (الف) تبصره 12 ماده واحده لایحه بودجه 1402 مورد بررسی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

بر اساس این تبصره مقرر است تا حقوق گروه های مختلف در دستگاه های اجرایی در سال 1402 با ضریب هایی مشخص افزایش یابد. بر همین اساس حقوق گروه های مختلف حقوق‌ بگیر به میزان بیست درصد نسبت به سال 1401 افزایش خواهد یافت که این میزان افزایش حقوق در خصوص بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای ‌‌اجرائی مصداق می یابد.

گفتنی است بر اساس تصویب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و حداقل حقوق سایر ‌حقوق‌بگیران‌، حداقل حقوق بازنشستگان و ‌وظیفه‌بگیران بیست درصد افزایش و مستمری بگیران سازمان های حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد 40 درصد افزایش را تجربه خواهند کرد.

در ادامه این جلسه بهارستان نشینان مستمری والدین شهدا را معادل حداقل حکم حقوقی بازنشستگان برای سال آینده تصویب کردند.

برچسب‌ها