کد خبر 163542
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲

نوری:

تصمیمی برای مجازی شدن مدارس گرفته نشده است/ مدارا با دانش‌آموزانی که غیبت می‌کنند

 تصمیمی برای مجازی شدن مدارس گرفته نشده است/ مدارا با دانش‌آموزانی که غیبت می‌کنند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تصمیمی برای مجازی شدن مدارس گرفته نشده است، گفت: از رسانه‌ها خواهشمندیم با توجه به اینکه اولیا نگران هستند زیرا بچه‌ها ثمره زندگی‌شان هستند، جو غیر عادی که ایجاد شده است را آرام کنند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حاشیه دهمین همایش و نمایشگاه ملی و سومین همایش بین‌المللی «مدرسه ایرانی، معماری ایرانی» که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، در خصوص تصمیمات اتخاذ شده درباره فعالیت مدارس، اظهار کرد: تاکنون جلسات متعددی در سطوح مختلف برگزار شده است؛ دستگاه‌های مختلف روی این موضوع بحث داشتند اما واقعیت این است که نظرات خیلی متفاوت است و در رسانه‌های بیگانه هم می‌بینید که روی این موضوع که اجتماعی و روانی است، ورود کردند و جوی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این موضوع روز گذشته هم در جلسه‌ای با حضور سران مطرح شد و برای قطعیت آن، دوستان ما با جدیت تمام در تلاش هستند که درخواست کردیم زودتر نتیجه را به ما اعلام کنند که ما ان‌شاءالله تداوم فعالیت را داشته باشیم.

نوری اضافه کرد: خواهشی را از اول از رسانه‌ها داشتیم که با توجه به اینکه اولیا طور طبیعی نگران هستند زیرا بچه‌ها ثمره زندگی‌شان هستند پس جو غیر عادی که ایجاد شده را باید آرام کنند و همکارانم اطلاعات لازم را برابر دستورالعمل صادر شده به اولیاء و دانش‌آموزان بدهند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا بر این اساس آموزش مجازی ارائه می‌شود؟»، افزود: خیر هنوز در جلسه روز گذشته به این نتیجه نرسیدند.

وزیر آموزش و پرورش درباره غیبت‌های دانش‌آموزان از مدارس در روزهای اخیر گفت: همکارانم دانش‌آموزان را مراعات می‌کنند به جهت اینکه اولیاء خیلی نگران بودند و البته نمونه تدریس‌ها را داریم و همکارانم معلمان را راهنمایی می کنند و ان‌شاءالله این دانش آموزان هم به آموزش حضوری برگردند.

 وی به دستورالعمل صادر شده به مدارس درباره مسمومیت‌های اخیر، اظهار کرد: یک دستورالعمل کلی است؛ مواردی مانند اینکه اگر با چنین پدیده‌ای مواجه شدند مکان را با تعجیل ترک کنند و اگر دانش‌آموزی دچار عارضه شد، با رعایت پروتکل‌ها به مراکز درمانی ارجاع دهند.

نوری افزود: تعداد زیادی از دانش‌آموزان بلافاصله ترخیص شدند و شب گذشته هم از مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران پیگیر بودم و گفت دو، سه دانش آموز که دارای بیماری زمینه‌ای بودند که از بیمارستان ترخیص می‌شوند. این موارد را مراعات کنند و خیلی هم جو را شلوغ نکنند که سایر دانش‌آموزان هم تحت تاثیر قرار بگیرند. چنین کارهایی است هم به مدیران گفته شده است.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان هم مراقب باشند که در راه وسیله‌ای را در کیف‌شان قرار ندهند. همچنین گفتیم قبلش کلاس‌ها را بازدید کنند و حصول اطمینان کنند شی یا چیزی در کلاس‌ها نباشد. متخصصان در حال بررسی هستند و نتیجه را به ما بگویند، اعلام می‌کنیم.

برچسب‌ها