کد خبر 163534
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

مجلس شورای اسلامی تصویب کرد:

دستگاه‌های اجرایی مکلف به ثبت اموال خود در سامانه سادا شدند

دستگاه‌های اجرایی مکلف به ثبت اموال خود در سامانه سادا شدند

نمایندگان مردم امروز در صحن علنی مجلس دستگاه های اجرایی، به استثنای نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی را مکلف به ثبت اموال خود در سامانه سادا کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بند (ز) تبصره 11 ماده واحده لایحه بودجه دولت موافقت کردند.

بند(ز) تبصره 11 لایحه بودجه دولت، دستگاه های اجرایی موضوع ماده 29 قانون توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی به استثنای نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی مکلفند اطلاعات اموال غیر منقول، تملیکی،بهره بردار،متولی دولت که در اختیار دارند را در سامانه سادا ثبت و تکمیل نمایند.

دستگاههای ‌‌اجرائی دارای اطلاعات مکانی و توصیفی مانند، شرکتها و سازمانهای تابعه وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشورشهرداری‌ها و شرکت ملی پست و ... مکلفند اطلاعات توصیفی و مکانی مورد نیاز وزارت امور اقتصادی و دارایی را در اختیار این وزارتخانه قرار دهند.

ردیف1: پرداخت اعتبارات طرحهای تعمیرات اساسی و ‌ماشین‌آلات و تجهیزات، هزینه آب و برق در سال 1402 و همچنین هرگونه پرداخت برای تجهیز، نگهداری و سایر هزینه‌ها از محل درآمدهای اختصاصی، سایر منابع و یا اعتبارات و منابع شرکتهای دولتی برای موارد ثبت نشده در سامانه سادا ممنوع است. ذی‌حسابان دستگاههای ‌‌اجرائی مکلف به رعایت این حکم  و عدم اجرای آن به منزله تصرف غیرقانونی در اموال دولتی تلقی می‌گردد.

ردیف2: اعتبارات لازم برای شناسایی و مستندسازی اموال غیرمنقول دولت، از جمله برون‌سپاری برداشت اطلاعات، پاداش اشخاص مؤثر در شناسایی اموال غیرمنقول، پرداخت عوارض، تهیه نقشه، ‌حق‌الزحمه کارشناس، هزینه‌های ثبتی و سایر موارد از محل ردیف ذی‌ربط ذیل سرفصل 550000 جدول شماره (9) این قانون قابل پرداخت است.

 

برچسب‌ها