کد خبر 163460
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

بررسی هزینه های لایحه بودجه 1402 در مجلس شورای اسلامی؛

بازسازی فاضلاب های روستایی در دستور کار مجلس قرار گرفت

بازسازی فاضلاب های روستایی در دستور کار مجلس قرار گرفت

نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بازسازی فاضلاب در روستاهای هر استان و همچنین لایه روبی رودخانه های استان خوزستان را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه 14 اسفندماه) در بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با بندهای (ز) و (ح) تبصره 8 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (ز) تبصره 8 ماده واحده لایحه بودجه 1402؛ ردیف 1- به دولت اجازه داده شد تا ده درصد از وجه دریافتی از مشترکین داخل شهر که اقدام به تفکیک ملک و افزایش واحد دارند را در موضوع (11) قانون تشکیل آب و فاضلاب که در سال 1396/10/11 با اصلاحات و القاحات بعدی درآمد را صرف هزینه در اصلاح شبکه های آب روستا های همان استان بر اساس شاخصه های جمعیت، کمبود آب شرب سالم در هر یک از مناطق استان نمایید.

ردیف 2- ‌شرکتهای آب و فاضلاب استانی مجاز هستند، حداکثر ده درصد از وجوه حاصل اجرای تبصره (3) قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرحهای فاضلاب، بازسازی شبکه‌های آب شهری با مصوب 1377/3/24 اصلاحات و الحاقات بعدی، برای تسریع در اجرا و توسعه‌ طرحهای ایجاد ‌تأسیسات آب و فاضلاب با اولویت اجرای بازسازی فاضلاب در روستاهای همان بخش هزینه شود.

همچنین در بند (ح) تبصره 8 ماده واحده لایحه بودجه 1402؛ برای پیشگیری و بازسازی خسارات ناشی از سیل و لایه روبی رودخانه‌ها به شرکت آب، فاضلاب و سازمان آب و برق استان خوزستان برای بهره برداری از مصالح مازاد رودخانه از طریق مزایده به پیمانکاران و بهره برداران شن و ماسه و برای به کارگیری پیمانکاران دارای صلاحیت، با شرایط واریز حقوق دولتی و رعایت حفاظت از محیط زیست و ذی نفعان واگذار شود. همچنین در‌صورت وصول درآمد مازاد عملیات تعیین شده در قرار داد، منابع حاصله به حساب درآمد عمومی خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله درچهارچوب موافقت‌نامه با سازمان ‌برنامه‌و‌بودجه کشور برای ساخت سردهنه‌سازی و ساماندهی رودخانه‌های کشور شود. آیین‌نامه اجرائی این بند ظرف یک‌ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط وزارت نیرو تهیه و ابلاغ می‌گردد.

برچسب‌ها