کد خبر 163397
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹

گروسی با رئیسی دیدار کرد

گروسی با رئیسی دیدار کرد

معاون سیاسی رییس جمهور اعلام کرد که رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی در دیدار با رئیس جمهور از حصول دستور کاری مشترک بر سر اقداماتی برای هموار کردن مسیر همکاری ها ابراز خرسندی کرد.

 

به گزارش گروه سیاسی حیات، محمد جمشیدی، معاون سیاسی رئیس جمهور در توییتر نوشت: رافائل گروسی در دیدار با رئیس جمهور از حصول دستورکاری مشترک با سازمان انرژی اتمی بر سر اقداماتی برای هموار کردن مسیر همکاری ها ابراز خرسندی کرد. 

آیت‌الله رئیسی نیز همکاری ها را امری دو طرفه معرفی کرد که بر اساس حفظ استقلال آژانس و احقاق حقوق ملت ایران میتواند ادامه یابد.

****

رافائل گروسی در نشست خبری صبح امروز و پس از مذاکرات با رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفته بود که هنوز کار ما تمام نشده و قرار است من با مقامات دیگر هم دیدار داشته باشم، بنابراین در پایان روز می توانم قضاوت بیشتر و بهتری از میزان رضایت خودم از فضای کاری و روند همکاری با مقامات ایرانی داشته باشم. 

پیشتر یعنی روز گذشته و همزمان با سفر گروسی به ایران هم خبرگزاری فرانسه از دیدار گروسی با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به عنوان بخشی از برنامه های سفر وی به تهران خبر داده و نوشته بود که یک منبع دیپلماتیک به این خبرگزاری گفته که گروسی شرط خود برای سفر به ایران را منوط به دیدار با رئیسی کرده است.  

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سفر دو روزه خود به ایران، علاوه بر دیدار با رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان نیز دیدار و گفت و گو کرد.

 

برچسب‌ها