کد خبر 163383
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی؛

سطح توقعات در این دور از مذاکرات بالاست

سطح توقعات در این دور از مذاکرات بالاست

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص مذاکرات ایران و آژانس گفت: 2 مساله بسیار مهم در این دور از مذاکرات وجود دارد؛ نخست اینکه سطح توقعات بسیار بالاست و حضور گسترده نماینده رسانه‌ها و مطبوعات در این جلسه نشان‌دهنده اهمیت فراوان این مساله است، البته چنین توقعات و علاقه‌مندی بالایی نیز در سطح جهان به چشم می‌خورد.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، رافائل گروسی در نشست خبری مشترک با محمد اسلامی و در جمع خبرنگاران رسانه های داخلی و بین المللی گفت: باعث افتخار و خوشحالی است که به تهران بازگشته‌ام و در خدمت شما عزیزان هستم؛ این دوره از دیدارها بسیار بسیار مهم است و آماده هستیم تا کارها را پیش ببریم.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: شب گذشته این فرصت و افتخار را داشتم تا در جلسه‌ای با حضور دانشمندان نخبه ایرانی شرکت کنم که برای بنده جلسه بسیار تاثیرگذاری بود.
وی با بیان اینکه روز گذشته دور نخست مذاکرات و رایزنی‌های خود را آغاز کردیم و امروز نیز جلسات ما ادامه دارد، اظهار کرد: 2 مساله بسیار مهم در این دور از مذاکرات وجود دارد؛ نخست اینکه سطح توقعات بسیار بالاست و حضور گسترده نماینده رسانه‌ها و مطبوعات در این جلسه نشان‌دهنده اهمیت فراوان این مساله است، البته چنین توقعات و علاقه‌مندی بالایی نیز در سطح جهان به چشم می‌خورد.
گروسی عنوان کرد: به‌صورت مشترک ما و جمهوری اسلامی ایران در حال پیش بردن موارد و مسایلی هستیم که باید در مورد آنها شفافیت‌سازی کنیم و نیز تضمین‌ها و اطمینان‌هایی که قرار است بابت برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران داده شود.
وی گفت: دومین موضوع که بسیار مهم تلقی می‌شود؛ مربوط به همکاری‌های فنی و علمی بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس است که باید انجام شود. در جلسه‌ای که شب گذشته با آقای اسلامی داشتم در این‌خصوص بحث و گفت‌وگو کردیم و قرار است ایران یک رویداد را (کنفرانس فناوری هسته‌ای) که در سالیان گذشته و به صورت سنتی و ملی در این سازمان برگزار شده است را به شکل بین‌المللی برگزار کند و به عبارت بهتر قرار است این کنفرانس، شخصیت بین‌المللی پیدا کند و درباره چگونگی کمک و حمایت‌های آژانس از برگزاری بین‌المللی این رویداد صحبت‌هایی شد. این رویداد که قرار است سال آینده برگزار شود، جنبه بین‌المللی خواهد داشت و ما قرار است در این راستا از چنین رویدادی حمایت کنیم.

برچسب‌ها