کد خبر 163370
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

خبرگزاری فرانسه نوشت؛

گروسی چرا به ایران سفر کرد؟

گروسی چرا به ایران سفر کرد؟

همزمان با سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران که از روز جمعه آغاز شده، خبرگزاری فرانسه گزارشی منتشر کرد و در آن گزارش با اشاره به هدف رافائل گروسی به تهران نوشت که این سفر با هدف بازگرداندن روابط آژانس با ایران به عالی‌ترین سطوح انجام می‌شود.

 

خبرگزاری فرانسه همزمان با سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران در گزارشی نوشت که این سفر با هدف بازگرداندن روابط آژانس با ایران به عالی‌ترین سطوح انجام می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی حیات، خبرگزاری فرانسه در گزارشی درباره سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران نوشت: این سفر دو روزه در حالی انجام می‌شود که این سازمان مستقر در وین به دنبال همکاری بیشتر با ایران در زمینه فعالیت‌های هسته ای این کشور است.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به اینکه گروسی در جریان این سفر با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران نیز دیدار خواهد کرد، به نقل از یک منبع دیپلماتیک یادآور شد که گروسی برای از سرگیری گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران و همچنین بازگرداندن روابط با تهران به بالاترین سطوح با رئیسی ملاقات می‌کند.
این منبع در ادامه ادعا کرد که مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفر خود به تهران تلاش خواهد کرد دسترسی بیشتر به سایت فردو و بازرسی‌های بیشتر را تضمین کند.

سفر مدیرکل آژانس اتمی به تهران در حالی انجام می‌شود که دیده بان هسته ای سازمان ملل در بخشی از جدیدترین گزارش خود درباره برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد که نمونه‌برداری در تاریخ 22 ژانویه ( 2 بهمن) در ایران وجود ذرات اورانیوم غنی‌سازی شده با خلوص 83.7 درصد را نشان می‌دهد. 

این درحالی است که محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی کشور در نشست خبری صبح امروز و در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره اختلاف نظر ایران و آژانس بر سر غنی سازی 84 درصدی گفت: اگر به گزارش اخیر آقای گروسی مراجعه کنید در همان گزارش هم برای شناسایی ذره 84 درصد گفته شده بود که ملاک میزان تولید است و مخازنی که تولیدات در آن ذخیره می شود غنای بالای 60 درصد نداشته است. از این رو این ابهام قابل تعمیم نیست و به طور مشخصی حل و فصل شده است.

 

برچسب‌ها