کد خبر 163365
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷

موضوع آب به تدابیر جدید و تغییر رویکرد نیاز دارد

موضوع آب به تدابیر جدید و تغییر رویکرد نیاز دارد

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: موضوع آب به تدابیر جدید و تغییر رویکرد نیاز دارد، زیرا هر چه زمان بیشتر بگذرد راهکارها کم اثر و هزینه‌ها بیشتر خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ «حسین سلاح ورزی» در همایش روز ملی آب با بیان اینکه این روز برای احترام به آب و نمادهای ایران نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: برگزاری چنین آیینی فرصتی مغتنم برای رفع مشکل و بحران آب است و فرصت خوبی برای هم صدایی و همراهی بخش‌های مختلف خواهد بود تا مروری مشترک و فضایی برای طرح دیدگاه‌ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید روز اتحاد کشور، دستگاه‌های بخش خصوصی و خروج از بحران کشور باشد، خاطرنشان کرد: شعار این روز بر اساس انتخاب سازمان ملل با نگاه مسائل آبی، «شتاب جوامع در ایجاد تغییر» تعیین شد، زیرا وضعیت منابع آب، فرونشست‌ها، شرایط محیطی، تهدیدات ریزگرد، تهدید پایداری سرزمین حاکی از لزوم تغییرات کلی است.

سلاح ورزی اظهار داشت: به منظور احیای آب کشور دولتمردان را به تغییر رویکرد، ایجاد اجماع و جریان سازی دعوت می‌کنیم و با به‌کارگیری ظرفیت‌های علمی و بخش خصوصی نقشه راه و برون‌رفت از این شرایط تهیه و با زمان‌بندی و تفکیک مسئولیت اجرایی اقدامات تعیین و پیگیری شود.

وی با بیان اینکه دهه آینده کشور دوران ریاضت آبی است که نیاز به ایجاد تغییرات سریع دارد، خاطرنشان کرد: تهیه و اجرای برنامه هفتم فرصتی مغتنم است که باید به دقت مورد توجه قرار بگیرد و موضوع آب و محیط زیست را در اولویت برنامه هفتم قرار دهد.

نایب رییس اتاق ایران تاکید کرد: موضوع آب و مدیریت آن به فرآیندی پیچیده تبدیل شده که نیازمند تدابیر جدید و تغییر رویکرد گذشته است هر چه درنگ شود راهکارها کم اثر و با هزینه بیشتر رو به رو خواهیم شد.

برچسب‌ها