کد خبر 163342
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

معلمین و دانشگاه های تربیت معلم باید مورد توجه باشند

 معلمین و دانشگاه های تربیت معلم باید مورد توجه باشند

وزیر آموزش و‌پرورش گفت: معلمین و دانشگاه های تربیت معلم باید مورد توجه باشند که البته حساسیت و سختی هم دارد و از سوی دیگر مایه تربیت است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛  یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در همایش تربیت و معلمان آینده و تحلیل از دانشجو معلمان برتر و سرآمد دانشگاه فرهنگیان که صبح امروز 13 اسفند ماه برگزار شد اظهار کرد: اگرچه تربیت تکلیف خانواده است، اما خانواده‌ها به دلیل قرارگیری در زیست بوم کنونی نه فرصت و نه تخصص تربیت فرزندانشان را دارند.

وی با بیان اینکه در اسلام یکی از واجبات نظام ایجاد بستر تربیت در قالب سازمان هایی است که امروز آموزش و پرورش عمومی نام دارد گفت: اگر بخواهیم حکمرانی خوب محقق شود، چاره ای جز این نداریم که معلم را دریابیم. 

وزیر آموزش و‌پرورش ادامه داد: معلمین و دانشگاه های تربیت معلم باید مورد توجه باشند که البته حساسیت و سختی هم دارد و از سوی دیگر مایه تربیت است. در دوره جدید دانشگاه فرهنگیان از دانشگاهی که صرفا نیروی انسانی تربیت می‌کرد به دانشگاهی برای تربیت معلم چرخش پیدا کرد.

نوری گفت: با حمایت مقام معظم رهبری و رئیس جمهور که برای اولین بار در هیات امنا حضور یافتند و با حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی ارتباط با دانشگاه های برتر، دانشگاه فرهنگیان وارد مرحله ای می شود که مورد انتظار است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ما مطمئنیم دانشجو معلمان از موفق ترین افراد خواهند بود.

برچسب‌ها