کد خبر 163341
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵

درخشان:

حقوق و دستمزد نیروهای کارگری بخش‌های دولتی باید مشمول تصمیمات شورای عالی کار شود

حقوق و دستمزد نیروهای کارگری بخش‌های دولتی باید مشمول تصمیمات شورای عالی کار شود

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1402 با اشاره به افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان در سال آتی،گفت: به واقع این میزان افزایش حقوق کفاف زندگی کارگران بخش دولتی را نمی‌دهد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ «عبدالناصر درخشان»، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1402، با اشاره به افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان دولت در لایحه بودجه سال 1402 گفت: در حال حاضر نرخ تورم بیش از 40 درصد است و افزایش حقوق مورد تاکید دولت در لایحه کفاف امور معیشتی برخی از اقشار جامعه را نمی دهد.

وی با اشاره به حقوق ناکافی کارگران بخش دولتی و عدم توجه به این مسئله در تبصره 12 لایحه دولت بیان کرد: در حال حاضر کارگرانی در بخش دولتی تحت عنوان نیروهای خدماتی مشغول به کار هستند و اما از مزایای نیروهای کارمندی استفاده نمی کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: این نیروها حقوق پایینی داشته و با افزایش حقوق 20درصدی هم تحولی در امور معیشتی آنها رخ نمی دهد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آتی تاکید کرد: حتماً باید این افراد مشمول شرایط تصمیمات شورای عالی کار شوند چراکه این افراد در سازمان های مختلف کار می کنند و باید به این موضوع در لایحه بودجه توجه می شد.

برچسب‌ها