کد خبر 163306
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

یک شهید، یک درس؛

با چه رویی می‌خواهیم در مقابل یتیمان و خانواده‌های شهدا بایستیم

با چه رویی می‌خواهیم در مقابل یتیمان و خانواده‌های شهدا بایستیم

در قسمتی از وصیت‌نامه شهید 13 ساله، علی رضا محمودی پارسا، آمده است: «آیا تاکنون فکر کرده‌اید که چگونه و با چه رویی می‌خواهیم در مقابل این یتیمان و خانواده‌های شهدا بایستیم و به چشمانشان نگاه کنیم؟»

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید علی رضا محمودی پارسا 23 تیر سال 1348 متولد شد. وی در تاریخ 26 دی ماه سال 61 عازم جبهه اندیمشک شد و از آنجا به منطقه عملیاتی فکه رفت . ایشان در سن 13سالگی و در تاریخ 29 بهمن سال 1361 به شهادت رسید.

در قسمتی از وصیتنامه شهید محمودی پارسا آمده است:

«ما مسئولیم

چه خوب است که بدانید برادر شاهمیری دارای سه فرزند کوچک می‌باشد و در اینجاست که با خود فکر می‌کنم که خدایا ما چه مسئولیت بزرگی در مقابل خون این شهیدان داریم.

 

آری برادران عزیز! همه‌ ما مسئولیم و اگر خوب فکر کنیم مسئولیتی به سنگینی یک کوه بر دوشمان حس می‌کنیم.

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که چگونه و با چه رویی می‌خواهیم در مقابل این یتیمان و خانواده‌های شهدا بایستیم و به چشمانشان نگاه کنیم؟ برادران! اگر هیچ کاری از دستتان برنمی‌اید، لااقل از خدا بخواهیم و بگوییم خدایا زندگی ما که به اسلام و انقلاب خدمتی نمی‌کند، لااقل از عمر ما بکاه و بر عمر امام عزیمان بیفزا و به ما مرگی با عزت عطا کن تا شاید مرگمان بتواند به اسلام و انقلاب خدمتی کند.



مگر نه اینکه درخت اسلام همیشه از خون عزیزانی چون فرزندان زهرا(س) آبیاری شده و اگر در جامعه‌ای خون نباشد، آن جامعه رو به خشکی و انزوا خواهد رفت و به قول استاد مطهری، شهادت تزریق خون است بر پیکر اجتماع، همانطوریکه خون به انسان حیات می‌بخشد، شهادت نیز باعث حیاتی جدید و جاودانه برای جامعه‌ ما می‌شود. خداوند انشاءالله به ما هم این نعمت را عطا می‌نماید.»

برچسب‌ها