کد خبر 163189
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

پیش‌بینی قیمت دلار 11 اسفند 1401 / دلار هرات و تهران هم‌قیمت می‌شوند؟

پیش‌بینی قیمت دلار 11 اسفند 1401 / دلار هرات و تهران هم‌قیمت می‌شوند؟

دیروز قیمت دلار تهران کاهش داشت. فعالان بازار می‌گویند اگر در روزهای آینده عرضه دلار توسط بازارساز بالا باشد، امکان افزایش قیمت وجود دارد. اما قیمت بالای درهم نیز به چالشی برای بازارساز تبدیل شده است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ قیمت دلار دیروز روند کاهشی داشت و فعلا در نیمه پایین کانال 50 هزار تومانی نوسان دارد. روند کاهشی در بازارهای موازی نیز به دلار تهران، سیگنال کاهش قیمت می‌دهد.

فعالان بازار معتقدند اگر در روزهای آینده عرضه دلار توسط بازارساز بالا باشد، امکان بازگشت قیمت دلار به کانال 40 هزار تومانی وجود دارد. اما درهم امارات فعلا چالش دیگری است که نهاد پولی کشور با آن مواجه است. نرخ حواله درهم در سطحی قرار دارد که می‌تواند قیمت دلار را به مرزهای حساس قیمتی بازگرداند.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند در شرایط فعلی یکی از نکات قابل توجه در بازار، ناهماهنگی نرخ دلار و درهم است. نرخ حواله درهم در سطحی قرار گرفته که می‌تواند، ارزش دلار در بازار داخلی را از مرز حساس بازارساز عبور دهد.

در این شرایط برخی از معامله‌گران باور دارند یا قیمت درهم دارای حباب است و این ارز باید به کانال 12 هزار تومان برگردد یا قیمت دلار در بازار داخلی قابلیت تقویت دارد.

برخی از تحلیلگران باور دارند در روزهای گذشته سطح عرضه ارز در بازار داخلی به اندازه‌ای قوی بوده که زمینه‌ساز ناهماهنگی قیمت دلار و درهم شده است.

سال‌هاست که در بازار ارز داخلی، معامله‌گران به نرخ حواله درهم توجه دقیقی دارند و زمانی که در اواسط دهه 90، قیمت درهم به بالای مرز هزار تومان رفت، دلار نیز توانست از کانال سه هزار تومانی خارج شود و به کانال بهار هزار تومانی قدم بگذارد.

فاصله 10 هزار تومانی دلار مرکز مبادله و بازار آزاد 

دیروز قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا 43 هزار و 815 تومان کشف شد، این قیمت نسبت به روز قبل 480 تومان افزایش داشت. درهم نیز با نرخ 11 هزار و 931 تومان قیمت خورد. در حال حاضر دلار و درهم، در مرکز مبادله و بازار آزاد به ترتیب حدود 10 هزار تومان و سه هزار و 269 تومان اختلاف قیمت دارد.

برچسب‌ها