کد خبر 163173
۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

یادداشت/ معصومه غفاری

 تشریح دلایل متعدد کاهش ارزش پول ملی کشور

 تشریح دلایل متعدد کاهش ارزش پول ملی کشور

ارزش پول ملی هر کشوری از ابعاد مختلفی چون وضعیت اقتصادی کشور، میزان دارایی، میزان نقدینگی بانک‌ها، اعتبارات داخل بانک مرکزی و برابری با نرخ ارز سایر کشورها قابل بررسی و واکاوی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ ارزش پول ملی هر کشوری از ابعاد مختلفی چون وضعیت اقتصادی کشور، میزان دارایی، میزان نقدینگی بانک‌ها، اعتبارات داخل بانک مرکزی و برابری با نرخ ارز سایر کشورها قابل بررسی و واکاوی است.

براساس هشدار بانک جهانی در خصوص ورشکستگی سیستم بانکی جهان در سال جاری، بسیاری از مردم را بر آن داشته است که برای جلوگیری از ضرر و زیان مالی دارایی‌های خود را از بانک‌ها خارج کنند، که همین موضوع عامل کم شدن نقدینگی در بانک‌ها و رکود اقتصادی بیشتر شده و کم ارزش شدن ارز ملی را در پی خواهد داشت.

در ادامه سیاست‌های اخیر ارزی کشور به گونه‌ای است که واحدهای تولیدی در تامین مواد اولیه خود با مشکلات جدی روبرو شده‌اند که با ادامه این روند شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی و بنگاههای اقتصادی کوچک، از دست رفتن فضای لازم برای ایجاد اشتغال و همچنین افزایش رکود اقتصادی و تورم در جامعه خواهیم بود.

در پایان به گفته بسیاری از کارشناسان سهیم کردن مردم و بخش خصوصی در اقتصاد کشور، رقابت نکردن دولت با بخش خصوصی، حمایت از تولید‌کنندگان، فراهم کردن تسهیلات و شرایط مناسب برای تولیدکنندگان و ایجاد بستر لازم در جهت رونق تولید و اقتصاد ملی، از جمله راههای ارزشمند کردن پول ملی در کشور به شمار می رود.

برچسب‌ها