کد خبر 163171
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 11 اسفند 1401

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 11 اسفند 1401

دیروز قیمت طلا و سکه کاهش داشت. سکه امامی مقاومت 30 میلیون تومانی را شکست و حباب سکه سقوط کرد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ در دو روز گذشته قیمت طلا و سکه روند کاهشی به خود گرفت و توان قوی برای افزایش نرخ، نداشت. قیمت سکه که در روزهای ابتدایی هفته جاری از 36 میلیون تومان نیز عبور کرده بود، امروز محدوده مقاومت 30 میلیون تومانی را شکست.

در روزهای گذشته برخی معامله‌گران پیش‌بینی کردند، اگر قیمت سکه امامی محدوده 30 میلیون تومان را حفظ کند، می‌توان از شکل‌گیری یک هسته جدید مقاومتی در بازار سکه خبر داد. در بهمن ماه، هسته مقاومت سنگین فلز گرانبهای داخلی مرز 20 میلیون تومانی بود، افت قیمت سکه به زیر این مرز بسیار دشوار به نظر می‌رسید. اما امروز با کاهش قیمت دلار قیمت در بازار طلا و سکه نیز کاهش داشت.

هرچند برخی افزایشی‌های بازار معتقدند در صورتی که اخبار مساعد بین‌المللی به بازار تزریق نشود، سکه محدوده 30 میلیون تومانی را بار دیگر می‌شکند.

بر أساس اعلام بانک مرکزی امروز قرار بود 300 هزار ربع سکه در مرکز مبادله ایران عرضه شود. در این طرحِ فروش قرار بود که به هر کد ملی پنج قطعه ربع سکه فروخته شود.

اما در میانه‌های روز فروش ربع سکه در مرکز مبادلات به زمان دیگری موکول شد. به نظر می‌رسید کاهش امروزِ قیمتِ طلا و سکه متعاقب این خبر باشد اما با لغو این فروش، باز هم قیمت طلا و سکه کاهش داشت و فعالان بازار معتقد بودند دلار فعلا قویترین بازو برای کاهش قیمت در بازار فلز زرد است.

کارشناسان بازار معتقدند اگر قیمت دلار به عنوان مهمترین فاکتور کاهش قیمت فلز زرد، با همین روند، کاهشی شود، قیمت طلا و سکه نیز در کانال‌های قیمتی پایین‌تر قرار خواهد گرفت.

با وجودی که امروز قیمت انس جهانی طلا روند صعودی داشت و در لحظه نگارش این گزارش به قیمت 1,836.99 رسید، اما بازار بر مدار دلار چرخید.

بازار نزولی سکه

امروز 10 اسفند 1401 قیمت سکه امامی دو میلیون و 500 هزار تومان ارزانتر از دیروز معامله شد و این قطعه از سکه در لحظه نگارش این گزارش در مرز قیمت 28 و 29 میلیون تومانی نوسان دارد.

امروز این قطعه از سکه بیشترین سهم از کاهش نرخ را در میان قطعات سکه داشت. سکه بهار با قیمت 26 میلیون و 195 هزار تومان معامله شد و یک میلیون و 220 هزار تومان کاهش قیمت داشت.

نیم سکه نیز 380 هزار تومان ارزانتر از دیروز و با قیمت 16 میلیون و 800 هزار تومان معامله شد. قیمت ربع سکه یک میلیون تومان کاهش داشت و با قیمت 10 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد.

برچسب‌ها