کد خبر 163141
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد؛

دعوت از هنرمندان برجسته و ارزشی جهان به همکاری/ برنامه های بنیاد شهید با مشارکت مردم اجرایی می شود

دعوت از هنرمندان برجسته و ارزشی جهان به همکاری/ برنامه های بنیاد شهید با مشارکت مردم اجرایی می شود

قاضی زاده هاشمی از هنرمندان برجسته و ارزشی جهان دعوت به همکاری کرد و گفت که دولت و مجلس حمایت های مناسبی را از بنیاد شهید به منظور اجرای کارهای بزرگ فرهنگی به عمل می آورند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات؛ «سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار که عصر امروز 10 اسفند ماه برگزار شد، اظهار کرد: 1400 سال است که پیام مجاهدان تاریخ در عاشورا با شعر و موسیقی نسل به نسل منتقل شده و پیروان بسیاری در این مکتب از همین طریق تربیت شده‌اند. 

وی افزود: اگر بتوانیم به درستی سیره شهدا را به نسل های بعدی معرفی کنیم، آن نسل ها نیز شهید پرور خواهند شد و  خط سرخ شهادت در طول تاریخ ادامه می یابد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یکی از اصلی ترین وظایف بنیاد شهید معرفی تفکر و مسیر شهدا است چراکه از این طریق می توان فرصت انتخاب درست را برای هموطنان فراهم کرد.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: هفتمین جشنواره و‌ یادواره شعر ایثار امسال در قزوین برگزار شد لذا از همه شهروندان این استان تشکر می کنم. بنیاد شهید قزوین در این مسیر تلاش های زیادی داشت.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه استانداری قزوین پشتیبانی مناسبی را در برگزاری این کنگره ارائه داد، گفت: داوران و چهره های برجسته در این کنگره به ما کمک کردند تا جشنواره بین المللی و بزرگی را برگزار کنیم. در همین روزهای اخیر با بنیاد شهید 6 کشور تفاهم نامه امضا کردیم که یکی از بندهای آن گسترش فعالیت های فرهنگی است.

وی افزود: چهره های برجسته ای در میان انتخاب شوندگان حضور دارند که این موضوع نشان از استقبال گسترده از این رویداد فرهنگی است. امید است بتوانیم با زبان شعر پیام شهدا را به گوش جهانیان برسانیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از تمامی هنرمندان برجسته کشور و ارزشی جهان دعوت به همکاری میکنم. خوشبختانه دولت و مجلس حمایت های خوبی از بنیاد شهید دارند و قصد داریم کارهای بزرگ تری انجام دهیم.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: تمامی برنامه ها و کنگره‌های ما با همکاری بخش های مختلف کشور اجرا می شود و عمده برنامه های خود را با مشارکت مردم و در استان های مختلف برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها